reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Rynki | 12 stycznia 2017

VR/AR: aplikacje coraz ważniejsze

Firmy działające w obszarze rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej (VR i AR) zaczynają się koncentrować raczej na aplikacjach, niż na sprzęcie – raportuje TrendForce.
Rzeczywistość rozszerzona i wirtualna wzbudza coraz większe zainteresowanie na świecie i znajduje zastosowanie takich sektorach, jak turystyka, praca, magazynowanie czy drony – oceniaja eksperci TrendForce, którzy odwiedzili styczniowe targi elektroniki konsumenckiej CES 2017. Bazując na targowych demonstracjach i premierach, widać, że branża AR/VR coraz mocniej skupia się na rozwoju aplikacji, a nie sprzętu. TrendForce szacuje, że globalna sprzedaż urządzeń VR w 2017 roku osiągnie 5,1 mln sztuk, a w kolejnym roku ta liczba wzrośnie do 8,5 mln sztuk (szacunki nie uzględniają mobilnych urządzeń VR).

Jak ocenia Jason Tsai, analityk TrendForce zajmujący się wearables, wirtualna rzeczywistość nie jest już taką nowinką, jak w roku poprzednim, co osłabiło entuzjazm wielu firm. - Gdy nowi na rynku przedsiębiorcy zorientowali się, że ich wysiłki przynoszą ograniczone efekty, tylko najbardziej zaangażowane firmy będą zainteresowane wypuszczaniem nowych produktów i rozwojem aplikacji – komentuje Jason Tsai. Trzech wiodących producentów, Sony, Oculus i HTC, koncentrują się obecnie na udoskonalaniu akcesoriów do swoich urządzeń. A skoro premiery sprzętu nowej generacji mają się odbyć dopiero w 2018 roku, popyt na rynku urządzeń VR w tym roku nieco spadnie.

Ekspert TrendForce zauważa też, że podczas CES 2017 to rzeczywistość rozszerzona cieszyła się większym zainteresowaniem niż rzeczywistość wirtualna.

Jeśli chodzi o konkretne prognozy, to w 2017 roku Sony ma sprzedać około 2,5 mln sztuk PlayStation VR (PS VR). Z kolei HTC i Oculus w bieżącym roku mają sprzedać odpowiednio 0,6 i 1,2 mln sztuk swoich urządzeń. Sprzedaż reszty producentów sprzętu VR w 2017 roku szacowana jest na 0,8 mln sztuk.

Według prognozy TrendForce przychody z rynku hardware’u i software’u VR w 2017 roku wyniosą 3,4 mld USD. Gwałtowny rozwój w tym sektorze spodziewany jest od 2020 roku, wówczas obroty mają wynieść 22,4 mld USD.

Źródło: © TrendForce

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
July 08 2017 11:27 V8.5.6-1