reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© VIGO System
Przemysł elektroniczny |

VIGO chce przebić rekordowy 2015 rok

Podczas zeszłotygodniowej konferencji prasowej zarząd VIGO System mówił o planach pobicia rekordowych przychodów z poprzedniego roku oraz potwierdził założenia strategii VIGO 2020.

Celem VIGO System, polskiego producenta fotonowych detektorów podczerwieni, jest przebicie w 2016 r. 25,6 mln zł przychodów z 2015 r. W I półroczu 2016 r. obroty spółki wyniosły 11,71 mln zł (17-proc. spadek r/r), co było spowodowane brakiem zamówień z Zodiac Aerotechnics (4 mln zł w I półroczu 2015 r.). Zarząd VIGO potwierdził też następujące założenia strategii na lata 2016-2020:
  • EBITDA w 2017 r. na poziomie 17 mln zł, a w 2020 roku na poziomie 30 mln zł.
  • Przychody ze sprzedaży mają wynieść w 2017 r. 40 mln zł, a w 2020 r. 80 mln zł.
Elementem nowej strategii jest także budowa nowego zakładu, która ma się rozpocząć zgodnie z planem, czyli w 2017 roku. Wartość inwestycji szacowana jest na 55 mln PLN. Firma poinformowała, że detektory nowej technologii MBE pojawią się w sprzedaży w IV kwartale 2016 r., a w roku 2020 mają stanowić 40% sprzedaży. Zarząd VIGO podkreślił, że nikt na świecie nie produkuje detektorów podczerwieni w technologii MBE. Ponadto nowe urządzenia mają być bardziej wytrzymałe i funkcjonować w trudniejszych warunkach, co również przyczyni się do większego popytu. Spółka jeszcze w 2016 r. będzie wysyłać prototypy swoich nowych produktów do potencjalnych klientów i liczy, że realizacja zamówień nastąpi już w pierwszych miesiącach w 2017 r. W przyszłym roku mają również wrócić zamówienia z Zodiaca. VIGO System jest jedną z trzech nominowanych firm do nagrody dla najbardziej innowacyjnych małych i średnich spółek giełdowych w Europie - European Small and Mid-Cap Awards 2016 w kategorii "Rising Star", przyznawanej przez FESE (Federację Europejskich Giełd Papierów Wartościowych). Źródło: akcjonariat.pl

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-2
reklama
reklama