reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch Przemysł elektroniczny | 13 kwietnia 2016

2,5 tys. inżynierów Boscha pracuje nad systemami wspomagania kierowcy

Sprzedaż systemów wspomagania kierowcy wzrośnie w Boschu do ponad 1 mld EUR w 2016 roku.
Bosch upraszcza poszukiwanie miejsc parkingowych i stopniowo automatyzuje proces parkowania. - Mobilność przyszłości zaczyna się dzisiaj – od inteligentnego parkowania – mówi dr Dirk Hoheisel, członek zarządu firmy Robert Bosch GmbH. W gronie zainteresowanych technologią umożliwiającą automatyzację procesu parkowania mogą być nie tylko producenci samochodów, ale również zarządcy parkingów, a także miasta i ich mieszkańcy na całym świecie. - W 2016 roku nasza sprzedaż systemów wspomagania kierowcy przekroczy miliard euro – mówi Hoheisel. Na całym świecie prawie 2500 inżynierów Bosch, około 500 więcej niż przed rokiem, pracuje nad dalszym rozwojem systemów wspomagania kierowcy i tym samym nad zautomatyzowaną jazdą i parkowaniem.

Połowa wszystkich nowych samochodów jest wyposażona w system wspomagania parkowania

W kolejnych latach Bosch planuje wprowadzenie na rynek jeszcze wielu systemów wspomagania parkowania. Systemy te mają pomagać kierowcy zaparkować w sposób bezwypadkowy, a nawet całkowicie przejąć proces parkowania, który może być ograniczony do naciśnięcia jednego przycisku. W Niemczech systemy wspomagania parkowania są najczęściej montowane jako wyposażenie dodatkowe w nowoczesnych samochodów. Połowa z niemal 3 milionów pojazdów zarejestrowanych w Niemczech w 2014 roku posiada właśnie taki system. Podobnie jest Belgii i Holandii, gdzie połowa wszystkich nowych samochodów w roku 2014 została wyposażona w asystenta parkowania. W Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi 19 procent. Systemy te są oparte głównie na czujnikach ultradźwiękowych, które Bosch produkuje od 1993 roku.



Kierowca nie musi już sam szukać miejsca parkingowego

W Niemczech znalezienie miejsca parkingowego zajmuje kierowcy średnio dziesięć minut. Dzięki technologii Boscha ten czas będzie można skrócić wykorzystując do tego czujniki, które wykryją wolne miejsce parkingowe nie tylko w garażu czy parkingu podziemnym, ale także przy drodze. Informacje o wolnych miejscach parkingowych będą przetwarzane w chmurze Bosch, dzięki czemu możliwe będzie wygenerowanie map cyfrowych. Kierowcy będą mogli uzyskać dostęp do mapy na przykład w internecie lub za pośrednictwem swojej nawigacji i w ten sposób zlokalizują wolne miejsca parkingowe.

- System parkowania jaki znamy dziś, nie będzie istnieć w przyszłości – mówi Hoheisel. Jeszcze przed końcem tej dekady samochody będą same parkowały. Kierowca zostawi swój samochód na zewnątrz garażu i na przykład za pomocą smartfona wyszuka miejsce parkingowe. W taki sam sposób przywoła samochód z powrotem. To innowacyjne rozwiązanie jest możliwe dzięki inteligentnej technologii Boscha zastosowanej w pojeździe jak i w strefie parkowania, a także dzięki komunikacji pomiędzy systemem a czujnikami. - Seryjna produkcja systemów umożliwiających automatyzację parkowania zostanie uruchomiona wcześniej niż produkcja systemów do zautomatyzowanej jazdy – mówi Hoheisel. Wynika to z przepisów prawa, które są dużo bardziej restrykcyjne w przypadku systemów do automatyzacji jazdy, zwłaszcza w odniesieniu do wymogów homologacyjnych, niż ma to miejsce w przypadku automatyzacji procesu parkowania. Niezbędne zmiany prawa regulacyjnego, które w Niemczech jest częściowo określone przez Wiedeńską Konwencję o ruchu drogowym, są dyskutowane na całym świecie.

Źródło: © Bosch

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-1