reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Volvo Przemysł elektroniczny | 28 października 2015

Smartfon na kółkach

Inteligentne ciężarówki przyszłości będą bardziej przypominały smartfon na kółkach niż tradycyjne pojazdy – donosi Volvo, według którego nowe technologie zrewolucjonizują branżę transportową.
Obecnie po europejskich drogach jeździ około 175 tys. podłączonych do internetu ciężarówek Volvo – informuje firma. Sporo z nich może już dzisiaj przesyłać informacje na temat niezbędnych prac serwisowych, co więcej, niektóre prace mogą być wykonane zdalnie. A to dopiero początek – zapowiada Volvo. - W nadchodzących latach ciężarówki będą w stanie monitorować swój stan techniczny w czasie rzeczywistym, dzięki czemu serwis stanie się szybszy i tańszy, a to z kolei doprowadzi do większej produktywności kierowców, warsztatów i firm transportowych – mówi Hayder Wokil, dyrektor ds. jakości Volvo Trucks.

To nie wszystko, bowiem w przyszłości ciężarówki same dopilnują terminu serwisu, a jeśli będzie to konieczne, zarezerwują także obsługę odpowiedniego mechanika, zamawiając przy tym odpowiednio wcześniej części niezbędne do naprawy. Obsługa serwisowa będzie także dopasowana do rozkładu jazdy ciężarówki i będzie można ją realizować na przykład wtedy, gdy kierowca odpoczywa. Co więcej, dzięki łączności on-line, samochód będzie nawet w stanie zdalnie dokonywać prostych samonapraw – zapowiada Hyder Wokil.

Oczywiście, jeśli ciężarówkę porównujemy do smartfona, nie można zapomnieć o personalizacji. Takie właśnie mają być pojazdy następnej generacji – dostosowane do wymagań i stylu jazdy konkretnego kierowcy. Pojawi się również możliwość konfiguracji ciężarówki w zależności od przypisanego zadania transportowego. Urządzenia podłączone do sieci przydadzą się także, by zadbać o bezpieczeństwo jazdy – przykładowo monitorujący puls kierowcy smartwatch zaalarmuje lub nawet uruchomi funkcję autopilota, gdy kierowcy coś się stanie.

Nie można także zapominać o takich udogodnieniach, jak informacja o ewentualnych korkach lub utrudnieniach na drogach, co pomoże wybrać optymalną trasę przejazdu.

Zanim jednak zrewolucjonizujemy transport drogowy, trzeba uporać się przetwarzaniem olbrzymich ilości danych zbieranych przez ciężarówki, a światowa infrastruktura łączności wymaga rozbudowy. Według Wokila to największe wyzwania, jakie stoją przed branżą motoryzacyjną, by opisane wizje stały się rzeczywistością.

Źródło: © Volvo

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-2