reklama
reklama
reklama
reklama
© rainer plendl dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

Sonel przeznaczył w tym roku 2,7 mln PLN na inwestycje

Dynamika sprzedaży Sonela po pierwszym półroczu jest imponująca, dlatego firma coraz bardziej wykorzystuje moce produkcyjne i zatrudniła kilkadziesiąt osób.

Przychody ze sprzedaży Sonela w pierwszych sześciu miesiącach 2015 roku wzrosły o ponad 80%. Jak tłumaczy prezes spółki, Krzysztof Wieczorkowski, w wywiadzie udzielonym serwisowi Akcjonariat.pl, ta dynamika jest wypadkową kilku czynników. - Jednym z najistotniejszych elementów była intensyfikacja współpracy z Grupą Lincoln. W tym roku kooperacja zaowocowała znacznymi kontraktami. Warto również podkreślić wzrost sprzedaży na rynku krajowym o ponad 20 proc. – wyjaśnia Wieczorkowski. Jak będzie wyglądała sytuacja w kolejnych miesiącach? Na pewno kryzys ukraiński i niepewność w kontaktach z Rosją mogą przełożyć się na sprzedaż produktów Sonela, szczególnie na rynku wschodnim – zauważa prezes spółki. Naotmiast optymistyczne sygnały to mocna sytuacja na rynku polskim oraz dobre perspektywy w pozostałych kierunkach świata. - Zestawiając ze sobą ryzyka zagrożenia i potencjały, to wydaje się, że druga połowa roku nie powinna być znacząco gorsza od tej pierwszej – ocenia Krzysztof Wieczorkowski.
Jak informuje Krzysztof Wieczorkowski, zawiązana wspólnie z chińskim Holley Metering spółka Foxytech, producent inteligentnych liczników, otrzymała już pierwsze certyfikaty od Głównego Urzędu Miar, ale badania nadal trwają. - Spodziewamy się że w listopadzie zakończymy pierwszy etap prac, tj uzyskamy zdolność do występowania w przetargach. Oczywiście nie kończy to procesów certyfikacyjnych, gdyż będziemy pracowali nad rozszerzeniem oferty produktowej. Natomiast, w zakresie produkcji, właściwie jesteśmy już gotowi, pozostaje tylko wygrać pierwsze przetargi – informuje prezes Sonela.
Jeśli chodzi o Polskę, to główne obszary wzrostu w naszym kraju to energetyka i telekomunikacja. - Dość dobrze wygląda również rynek budownictwa, na którym realizujemy dużo drobniejszych transakcji. Rynki eksportowe wyglądają różnie. Tak jak wspominałem, Rosja notuje ujemną dynamikę przychodów ze sprzedaży. Trudna sytuacja zrobiła się w Nowej Zelandii i Australii. To wynika m.in. z problemów Chin, które odbierają mniej surowców. Nieźle wygląda Europa Zachodnia, w szczególności Niemcy i Hiszpania – mówi Wieczorkowski. Prezes Sonela podkreśla też dobrą sytuację na rynku indyjskim, na którym spółka zależna wypracowała sprzedaż na około 2 mln PLN i odnotowała zysk. - Myślę, że jeżeli utrzyma się ten sposób funkcjonowania, to w dłuższej perspektywie rynek indyjski ma duże szanse na to, żeby przynosić znaczące korzyści dla firmy Sonel – tłumaczy Krzysztof Wieczorkowski. - Z racji tego, że w tym roku bardzo wzrosła nam sprzedaż, wykorzystanie mocy znacznie przekroczyło 50 proc. Musieliśmy zatrudnić kilkadziesiąt osób. Na dzisiaj mogę powiedzieć, że nasze zdolności produkcyjne w zakresie siły roboczej są wykorzystywane w granicach 90-100 proc. Jeśli chodzi natomiast o wykorzystanie linii montażu automatycznego to na dziś pracujemy prawie na dwie zmiany, zatem pozostaje jeszcze trzecia. Tak więc potencjał jest jeszcze znaczny – mówi Krzysztof Wieczorkowski. Zrealizowane przez Sonel w tym roku inwestycje wyniosły ok. 2,7 mln zł. - Ich główna część, ponad 2,3 mln zł została przeznaczona na prace badawczo-rozwojowe. Chcemy podobny poziom nakładów inwestycyjnych utrzymać do końca roku. Jest to związane ze stałą strategią spółki. Inwestujemy środki w rozwój nowych produktów, na poziomie mniej więcej rocznej amortyzacji. To strategia, która pozwala nam na bieżąco, z własnych wypracowanych środków, finansować prace badawczo-rozwojowe, niekoniecznie posiłkując się kredytem bankowym – zauważa Wieczorkowski. --- Źródło: Akcjonariat.pl

reklama
Załaduj więcej newsów
March 15 2024 14:25 V22.4.5-1