reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© kentoh dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 01 września 2015

Medicalgorithmics szuka nowych rynków

Medicalgorithmics chce zwiększyć obecność na rynkach Europy, Ameryki Południowej i Azji Środkowo-Wschodniej. To z tego ostatniego regionu można się spodziewać kolejnych kontraktów firmy, która podpisuje średnio kilka umów w ciągu roku.
– Zdobywamy nowych partnerów, podpisaliśmy niedawno umowę w Meksyku, jesteśmy obecni w Kanadzie, więc już w całej Ameryce Północnej. Wciąż bardzo interesuje nas Azja Wschodnia i Środkowa, a także Europa. Co roku staramy się podpisywać przynajmniej trzy nowe umowy dystrybucyjne. Myślę, że to tempo uda nam się zachować – mówi agencji Newseria Inwestor Piotr Żółkiewicz, członek rady nadzorczej Medicalgorithmics.

Spółka działa w obszarze nieinwazyjnych urządzeń medycznych, a jej flagowym produktem jest system do analizy pracy serca PocketECG. Stany Zjednoczone pozostają dla Medicalgorithmics najważniejszym rynkiem, spółka chce jednak uzyskać znaczącą pozycję w innych krajach, przede wszystkim w Azji, Ameryce Południowej i Europie. W 2014 roku firma podpisała umowy dystrybucyjne z partnerami z Indii, Hiszpanii, Nowej Zelandii, Australii i Meksyku. Pierwsze dostawy ruszyły w lipcu, z wyjątkiem Meksyku, z którym kontrakt został podpisany w listopadzie. W Indiach spółka współpracuje z Wipro Limited, dużym koncernem notowanym na NASDAQ. W tym roku, po ponad 2 latach negocjacji, podpisała umowę na dystrybucję PocketECG III w Brazylii. To rynek atrakcyjny przede wszystkim ze względu na wspieranie przez rządzących telemedycyny.

– W Ameryce Południowej jeszcze nie jesteśmy wszędzie. Podpisaliśmy kilka miesięcy temu umowę w Brazylii, to jest ogromny rynek. Liczymy na spore przychody z niego, ale dopiero za parę lat, ponieważ komercjalizacja produktu od zera w danym regionie wymaga czasu i wiele pracy – przyznaje Piotr Żółkiewicz.

W tym roku firma chce podpisać kolejne umowy dystrybucyjne, prawdopodobnie w krajach Azji Środkowo-Wschodniej. Na celowniku Medicalgorithmics jest również Japonia. Jak przekonuje Żółkiewicz, firma stara się dostosować model biznesowy do określonych rynków. – Każdy kraj jest zupełnie innym rynkiem, ponieważ służba zdrowia zorganizowana jest w różny sposób, więc musimy dopasować nie tylko ceny, lecz także modele biznesowe. Na jednym rynku sprzedajemy sprzęt, a na innym go leasingujemy czy wydzierżawiamy, na jeszcze innym staramy się świadczyć usługę – mówi członek rady nadzorczej Medicalgorithmics.

Obecność na nowych rynkach przełożyła się na wyniki spółki. W pierwszym kwartale Medicalgorithmics odnotowało 5,07 mln zł zysku netto wobec 3,77 mln zł zysku w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk operacyjny wyniósł 4,67 mln zł wobec 3,77 mln zł zysku rok wcześniej, a przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,93 mln zł (5,94 mln zł w 2014 roku). – W ostatnich latach udawało nam się prawie podwajać przychody. Dynamika, która pokazaliśmy w raporcie za pierwszy kwartał, sięga 80 proc. i mam nadzieję, że w najbliższych latach utrzymamy to tempo. Oczywiście, im jesteśmy więksi, im baza jest większa, tym trudniej o zachowanie procentowo takiej samej dynamiki, ale będziemy się starać – zaznacza Piotr Żółkiewicz.

---
Źródło: Newseria Inwestor
Foto: © Medicalgorithmics

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-1