reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Apple Rynki | 27 sierpnia 2015

Continental i Bosch dominują na rynku systemów rozrywki dla pojazdów

Według analityków Semicast Research, w roku 2014 Continental i Bosch zdecydowanie prowadziły w światowym rankingu pierwotnego wyposażenia pojazdów w systemy rozrywki. Semicast prowadzi też ciekawe rozważania, dokąd zmierza ten rynek.
Czołówkę ranking stanowią Continental i Bosch – obie firmy zdobyły po 14.5% rynku. Na dwóch kolejnych miejscach uplasowały sie Alpine i Harman Becker, z udziałami rynkowymi na poziomie 10.5% oraz 9.5%. Łącznie wymienione cztery firmy zdobyły połowę rynku.

Semicast dla potrzeb rankingu zdefiniował systemy rozrywki jako następujące urządzenia: radia, systemy rozrywki montowane w konsoli przedniej, systemy rozrywki dla pasażerów na kanapie tylnej, wbudowane systemy nawigacyjne, wykluczając jednocześnie z tych kategorii wszelkie urządzenia montowane poza kabiną, takie jak przykładowo systemy bezpieczeństwa itp. Uwzględniono ponadto tylko rynek pierwotnego wyposażenia tzw. OE, czyli systemy montowane bezpośrednio w fabryce producenta samochodów, wyłączając w konsekwencji jednostki montowane u dealera czy w stacjach serwisowych. Semicast oszacował tak zdefiniowany rynek na 73 mln sztuk w roku 2014.

W swym opracowaniu Semicast wyraził opinię, iż kluczowym czynnikiem sukcesu w perspektywie nadchodzących pięciu lat będzie dla producentów tego typu sprzętu włączenie do ich urządzeń funkcji Apple CarPlay oraz Android Auto. To właśnie smartfony i tablety już obecnie stają się centrum systemów rozrywki w samochodach, zastępując tradycyjne CD jako źródła muzyki, przekazując przez sieci 4G strumień danych dla nawigacji czy zastępując radio, czy też odtwarzając filmy, spychając do archiwum DVD zamontowane w zagłówkach.

Opinia ta jednocześnie sugeruje, iż przed producentami stoi jedna przyszłość: zamontowany na środkowym panelu, dotykowy wyświetlacz, replikujący smartfon czy tablet. Colin Barnden, analityk Semicast Research i autor opracowania, komentuje: ‘Zdaniem Semicast, centralne systemy rozrywki będą ewoluować w stronę ‘portali’ umożliwiających dostęp do aplikacji oraz innych funkcjonalności smartfonów i tabletów. Jest też mało prawdopodobne, iż Apple czy Google same zajmą się ich tworzeniem. Z tego też powodu, ci producenci systemów rozrywki na rynek OE, którzy nie uwzględnią konieczności wykorzystania Apple CarPlay oraz Android Auto, pozostaną w tyle za zmieniającym się gwałtownie otoczeniem’.

Ranking producentów systemów rozrywki OE na rynek motoryzacyjny 2014:
1. Continental 14.5%
2. Bosch Car Multimedia 14.5%
3. Alpine 10.5%
4. Harman Becker 9.5%
5. Clarion 8.5%
6. Panasonic 6.5%
7. Fujitsu-Ten 5.5%
8. Hyundai Autonet 4.5%
9. Pioneer 3.5%
10. Aisin AW 2.5%

Top Ten: 80.0%
Rynek w roku 2014: 73 miliony sztuk

Źródło: Semicast Research

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-2