reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© robyn mackenzie dreamstime.com_pie Przemysł elektroniczny | 09 marca 2015

Aplisens opublikował raport roczny

Ubiegłoroczna sprzedaż grupy wyniosła 89,32 mln PLN i wzrosła o 11,5% w porównaniu z rokiem 2013. Zysk netto spadł o 12,7% r/r i wyniósł 12,62 mln PLN.
- Wzrost przychodów nastąpił na rynkach krajów Unii Europejskiej oraz na pozostałych rynkach zagranicznych. Na rynkach krajów WNP w zeszłym roku odnotowaliśmy wzrost przychodów ze sprzedaży o 12,%. w stosunku do roku poprzedniego. Wzrost przychodów ze sprzedaży o 7,% odnotowano również na rynku krajowym – mówi Adam Żurawski prezes grupy Aplisens w rozmowie dla portalu akcjonariat.pl.

Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły w 2014 roku w porównaniu do roku ubiegłego o 1,27 mln PLN. W kosztach operacyjnych grupy w 2014 roku ujęto z kolei koszt programu motywacyjnego z 2013 roku o wartości 1,73 mln PLN. Grupa odnotowała w 2014 roku rentowność operacyjną na poziomie 19,1%, co oznacza spadek o niespełna 4% w stosunku do roku 2013.

Jak informuje firma, obniżka wyniku netto, to głównie rezultat prowadzonych inwestycji i wdrożonego programu motywacyjnego. - Spadek marży netto jest skumulowanym efektem takich czynników jak: wzrost kosztów związany z uruchomieniem produkcji w zakładzie w Radomiu, poniesione przez spółkę zależną w Rosji koszty, związane z otwarciem nowej siedziby, czy ujemne różnice kursowe z wyceny zobowiązania z tytułu pożyczki udzielonej przez Aplisens spółce zależnej w Rosji – tłumaczy Adam Żurawski.

W okresie 2014-16 grupa planuje przeznaczyć na inwestycje kwotę 39,2 mln PLN. W kolejnych latach odpowiednio: 16,4 mln PLN, 13,3 mln PLN i 9,5 mln PLN. Planowane nakłady obejmują m.in. wydatki na składniki rzeczowego majątku trwałego, prace badawczo-rozwojowe, nowe technologie, nakłady na zagraniczne spółki dystrybucyjne oraz zwiększenie kapitału obrotowego w poszczególnych spółkach.

Grupa nadal nie wyklucza przejęcia podmiotu posiadającego komplementarne produkty i/lub usługi, mogące rozszerzyć jej ofertę kierowaną do branży AKPiA.


© Aplisens

W 2015 roku Aplisens chce utrzymać tempo wzrostu z poprzedniego roku. - Największa zwyżka będzie dotyczyła krajów Unii Europejskiej i rynków krajów Ameryki Południowej czy Bliskiego Wschodu – ocenia Adam Żurawski. Prezes Aplisensu spodziewa się również wzrostu sprzedaży na rodzimym rynku, jednak, jak zastrzega, osiągnięcie dynamiki z zeszłego roku będzie raczej nierealne. Według prezesa Żurawskiego, rok 2015 może przynieść spadek sprzedaży na rynkach wschodnich.

---
Źródło: akcjonariat.pl

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-2