reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© robyn mackenzie dreamstime.com_pie Przemysł elektroniczny | 09 marca 2015

Aplisens opublikował raport roczny

Ubiegłoroczna sprzedaż grupy wyniosła 89,32 mln PLN i wzrosła o 11,5% w porównaniu z rokiem 2013. Zysk netto spadł o 12,7% r/r i wyniósł 12,62 mln PLN.
- Wzrost przychodów nastąpił na rynkach krajów Unii Europejskiej oraz na pozostałych rynkach zagranicznych. Na rynkach krajów WNP w zeszłym roku odnotowaliśmy wzrost przychodów ze sprzedaży o 12,%. w stosunku do roku poprzedniego. Wzrost przychodów ze sprzedaży o 7,% odnotowano również na rynku krajowym – mówi Adam Żurawski prezes grupy Aplisens w rozmowie dla portalu akcjonariat.pl.

Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły w 2014 roku w porównaniu do roku ubiegłego o 1,27 mln PLN. W kosztach operacyjnych grupy w 2014 roku ujęto z kolei koszt programu motywacyjnego z 2013 roku o wartości 1,73 mln PLN. Grupa odnotowała w 2014 roku rentowność operacyjną na poziomie 19,1%, co oznacza spadek o niespełna 4% w stosunku do roku 2013.

Jak informuje firma, obniżka wyniku netto, to głównie rezultat prowadzonych inwestycji i wdrożonego programu motywacyjnego. - Spadek marży netto jest skumulowanym efektem takich czynników jak: wzrost kosztów związany z uruchomieniem produkcji w zakładzie w Radomiu, poniesione przez spółkę zależną w Rosji koszty, związane z otwarciem nowej siedziby, czy ujemne różnice kursowe z wyceny zobowiązania z tytułu pożyczki udzielonej przez Aplisens spółce zależnej w Rosji – tłumaczy Adam Żurawski.

W okresie 2014-16 grupa planuje przeznaczyć na inwestycje kwotę 39,2 mln PLN. W kolejnych latach odpowiednio: 16,4 mln PLN, 13,3 mln PLN i 9,5 mln PLN. Planowane nakłady obejmują m.in. wydatki na składniki rzeczowego majątku trwałego, prace badawczo-rozwojowe, nowe technologie, nakłady na zagraniczne spółki dystrybucyjne oraz zwiększenie kapitału obrotowego w poszczególnych spółkach.

Grupa nadal nie wyklucza przejęcia podmiotu posiadającego komplementarne produkty i/lub usługi, mogące rozszerzyć jej ofertę kierowaną do branży AKPiA.


© Aplisens

W 2015 roku Aplisens chce utrzymać tempo wzrostu z poprzedniego roku. - Największa zwyżka będzie dotyczyła krajów Unii Europejskiej i rynków krajów Ameryki Południowej czy Bliskiego Wschodu – ocenia Adam Żurawski. Prezes Aplisensu spodziewa się również wzrostu sprzedaży na rodzimym rynku, jednak, jak zastrzega, osiągnięcie dynamiki z zeszłego roku będzie raczej nierealne. Według prezesa Żurawskiego, rok 2015 może przynieść spadek sprzedaży na rynkach wschodnich.

---
Źródło: akcjonariat.pl

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 24 2017 11:02 V8.0.10-2