reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© alexandragl dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

Bosch finalizuje przejęcie ZF Lenksysteme

Około 60% przychodów ZF Lenksysteme pochodzi ze sprzedaży elektrycznych układów kierowniczych, które są podstawową technologią dla koncepcji zautomatyzowanej jazdy oraz samochodów elektrycznych.

30 stycznia 2015 Grupa Bosch sfinalizowała przejęcie 50% pakietu udziałów w spółce joint venture ZF Lenksysteme GmbH (ZFLS), należących dotychczas do ZF Friedrichshafen AG . Zgodę na transakcję wydały odpowiednie urzędy antymonopolowe. Tym samym Bosch stanie się właścicielem dotychczasowej spółki joint venture, w której obydwie firmy miały po 50% udziałów. Spółka zostanie włączona w struktury Grupy Bosch jako odrębna dywizja i zmieni nazwę na Robert Bosch Automotive Steering GmbH. Spółka ZFLS, zatrudniająca ponad 13 000 pracowników w ośmiu krajach, zajmuje się rozwojem, produkcją i sprzedażą układów kierowniczych do samochodów osobowych i użytkowych na całym świecie. W 2013 roku obroty spółki wyniosły ok. 4,1 mld EUR. Przedsiębiorstwo posiada 20 zakładów w najważniejszych dla rynku motoryzacyjnego regionach świata: w Europie, USA, Chinach, Indiach, Brazylii oraz w Malezji. Przyczyną sukcesu efektywnych układów kierowniczych jest potencjał oszczędności paliwa: samochód osobowy jest w stanie zaoszczędzić do 0,8 litra paliwa na 100 kilometrów. Ponadto elektryczny układ kierowniczy jest w samochodzie osobowym ważnym komponentem wielu układów wspomagających oraz podstawową technologią umożliwiającą wdrożenie koncepcji zautomatyzowanej jazdy. Elektryczne układy kierownicze są wykorzystywane na przykład w funkcjach automatycznego omijania przeszkód, asystenta pasa ruchu oraz w systemie Start-Stop, kiedy wyłączany jest silnik spalinowy. Spółka ZFLS oferuje odpowiednio zmodyfikowane układy kierownicze także dla rynku samochodów elektrycznych. Elektryczne układy kierownicze są również coraz powszechniej stosowane w segmencie samochodów użytkowych. Głównym obszarem prowadzonych przez spółkę działań badawczo-rozwojowych jest integracja komponentów w kompleksowe systemy sterowane elektronicznie. Spółka opracowała m.in. gotowe do produkcji seryjnej rozwiązanie, które umożliwia manewrowanie zespołem pojazdów, składającym się z samochodu osobowego i przyczepy, przy użyciu smartfona. Co dziesiąty pracownik ZFLS, a więc w sumie ok. 1 400 osób, jest zatrudnionych w działach badawczo-rozwojowych. Nakłady spółki na badania i rozwój wyniosły w 2013 roku ok. 238 mln EUR. Od czasu utworzenia spółka ZFLS zgłosiła ok. 750 patentów. --- Źródło: Bosch

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-1
reklama
reklama