© Honda
Przemysł elektroniczny |
Projekt rozpoczął się w 1986 roku i na początku celem było stworzenie robota, który potrafiłby naśladować ludzki chód. Obecne Asimo bez problemu wchodzi po schodach, porusza się po pochyłościach, rozpoznaje twarze i reaguje na komendy głosowe. Asimo wygląda trochę jak kosmonauta (w plecaku nosi baterie) i umie nawet grać w piłkę. Wbrew pozorom jego nazwa nie ma nic wspólnego ze znanym pisarzem Isaakiem Asimovem, to akronim pochodzący od zdania Advanced Step in Innovative MObility (Zaawansowany Postęp w Innowacyjnej Mobilności). By poznać robota Asimo warto zobaczyć po prostu tę reklamę: Wspominaliśmy już, że gra w piłkę?
Poznajcie Asimo - video
Jeśli jeszcze nie znacie humanoidalnego robota Asimo, to warto zobaczyć, co stworzyli inżynierowie japońskiej firmy Honda.
Projekt rozpoczął się w 1986 roku i na początku celem było stworzenie robota, który potrafiłby naśladować ludzki chód. Obecne Asimo bez problemu wchodzi po schodach, porusza się po pochyłościach, rozpoznaje twarze i reaguje na komendy głosowe. Asimo wygląda trochę jak kosmonauta (w plecaku nosi baterie) i umie nawet grać w piłkę. Wbrew pozorom jego nazwa nie ma nic wspólnego ze znanym pisarzem Isaakiem Asimovem, to akronim pochodzący od zdania Advanced Step in Innovative MObility (Zaawansowany Postęp w Innowacyjnej Mobilności). By poznać robota Asimo warto zobaczyć po prostu tę reklamę: Wspominaliśmy już, że gra w piłkę?