reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© stefan-hermans-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 14 stycznia 2014

Polskie firmy stawiają na telewizory i komputery

Ceny tabletów spadają, więc ich producenci szukają innych możliwości. Krajowe spółki chcą oferować telewizory i komputery pod rodzimymi markami.

Firma AB w listopadzie ubiegłego roku zadebiutowała na rynku komputerów pod marką Optimus. Spółka produkuje komputery w należącej do Grupy AB czeskiej fabryce. Chociaż rynek komputerów stacjonarnych kurczy się kolejny kwartał z rzędu, to dla AB jest to nadal perspektywiczna branża, ponieważ firmy stawiają na poczciwe pecety, a nie na urządzenia mobilne – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”. W 2013 roku 89% przedsiębiorstw kupiło komputery stacjonarne – szacuje firma PMR. Patrycja Gawarecka, dyrektor sprzedaży i marketingu AB tak komentuje sytuację – Wynika to z wyższych kosztów urządzeń przenośnych, mniejszej trwałości oraz większego ryzyka związanego z uszkodzeniem lub kradzieżą. Za popytem na stacjonarne komputery idzie zapotrzebowanie na urządzania peryferyjne, co nie zmieni się radykalnie w ciągu najbliższych lat.

Także Action zamierza zdywersyfikować działalność, obawiając się ryzyka związanego z koncentracją na jednym produkcie. – Obecnie analizujemy rynek elektroniki użytkowej, poszukując segmentu, w którym możemy zadebiutować. Decyzje w tej sprawie będą podejmowane wkrótce – mówi dla „DGP” Sławomir Harazin, wiceprezes zarządu Action. Polska spółka chce utrzymać w tym roku dwucyfrową dynamikę wzrostu. W 2013 roku obroty firmy wyniosły około 4,6 mld PLN.

Z punktu widzenia polskich firm interesującym segmentem są telewizory. Sprzedaż tych urządzeń w naszym kraju w 2014 roku ma wynieść ponad 3 mln sztuk, podczas gdy w poprzednim roku wynosiła 2,7 mln sztuk. Firma Kruger & Matz w drugim kwartale zamierza wprowadzić do sprzedaży telewizory o przekątnej 40-60 cali oraz myśli o komputerach. - Nowe produkty pozwolą nam na zdobycie kolejnej grupy klientów. Zamierzamy dołączyć do światowej czołówki producentów rynku elektroniki konsumpcyjnej – mówi Michał Leszek, dyrektor ds. marketingu w Kruger & Matz.

Jednak chociaż urządzenia mają być sprzedawane pod rodzimymi markami, to w większości będą powstawały w Azji, więc wzrost na tym rynku nie przełoży się na rynek pracy – konstatuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

---
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Zdjęcie: © Optimus

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 17 2018 19:38 V9.3.2-1