
© eskymaks-dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |
Nokia 105 należy do klasy najtańszych telefonów ULCH (ultra-low-cost handset), których cena nie przekracza 25 USD. Producentowi udało się uzyskać na tym modelu marżę w wysokości niemal 30%. BOM dla Nokii 105 analitycy z IHS iSuppli wycenili na 13,5 USD. Do tego należy doliczyć koszty produkcji: 0,70 USD, co w sumie daje 14,2 USD. Marża: 29%.
Około 8 lat temu zespół IHS przeprowadzał podobną analizę dla modelu Nokia 1110, który definiował wówczas segment telefonów ULCH. Co ciekawe, liczba komponentów zawartych w BOMie była wówczas niemal trzy razy większa. Tu właśnie kryje się sekret powodzenia modelu Nokia 105 – uważają badacze IHS. Zintegorwano wiele funkcjonalności w jednym chipie, co znacznie obniża koszty produkcji. Nokia 1110 zawierała 6 scalaków, a Nokia 105 ma ich tylko 3 (Intel, Micron i Skyworks).
Przy tych obliczeniach trzeba jednak mieć na uwadze, że powyższe oszacowania dotyczą wyłącznie hardware'u, nie obejmują za to kosztów software'u czy opłat licencyjnych.
---
Źródło: © IHS iSuppli
Nokia 105: niedroga, ale można na niej zarobić
Jaka jest marża na na telefonie komórkowym Nokia 105 przy cenie sprzedaży 20 USD? Ten temat zbadali analitycy z IHS iSuppli.
Nokia 105 należy do klasy najtańszych telefonów ULCH (ultra-low-cost handset), których cena nie przekracza 25 USD. Producentowi udało się uzyskać na tym modelu marżę w wysokości niemal 30%. BOM dla Nokii 105 analitycy z IHS iSuppli wycenili na 13,5 USD. Do tego należy doliczyć koszty produkcji: 0,70 USD, co w sumie daje 14,2 USD. Marża: 29%.
