reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Komponenty |

Rynek sensorów MEMS zwiększy się niemal dwukrotnie do 2012

Według iSuppli, napędzany nowymi uregulowaniami, światowy rynek sensorów MEMS (Microelectromechanical Systems) przeznaczonych dla motoryzacji, zwiększy się niemal dwukrotnie do roku 2012

iSuppli przewiduje, iż produkcja sensorów MEMS wzrośnie z obecnych 474.2 milionów do 935.7 milionów sztuk w 2012, co oznaczałoby średnioroczny wzrost na poziomie 12%. Całkowite przychody światowego przemysłu MEMS wzrosną z kolei z obecnych 1.3 miliarda USD do 2.1 miliarda USD w roku 2012, co daje średnią roczną stopę wzrostu w tym okresie w wysokości 8%. Na rynek sensorów MEMS składa się 26 kategorii produktów, stosowanych w chassis pojazdu, jego systemie przeniesienia napędu czy innego rodzaju elektronice sterującej. Główne kategorie tych produktów to sensory inercyjne, sensory ciśnienia, przepływu czy sensory działające na podczerwień. Te niewielkie elementy pełnią wiele funkcji w zakresie bezpieczeństwa, kontroli czy sterowania pojazdu. Szeroki wachlarz zastosowań rozciąga się od wyzwalania poduszek powietrznych, poprzez kontrolę ciśnienia w oponach do zarządzania pracą silnika. W elementach MEMS stosuje się wiele mechanizmów znanych między innymi w przemyśle IC, lecz posiadają one również niewielkie części ruchome lub mikrostruktury, które rozróżniają zmiany parametrów fizycznych. Richard Dixon, starszy analityk dla sektora MEMS w iSuppli stwierdził: ‘Powodem gwałtownego wzrostu popytu na wyroby MEMS w przemyśle samochodowym jest zespół regulacji wprowadzanych w USA oraz w Europie, które uczyniły obowiązkowym stosowanie systemów typu ESC (Electronic Stability Control) czy systemów kontroli ciśnienia w oponach. Oba z tych zastosowań w istotny sposób przyczyniają się do ratowania życia na drogach, a system monitorowania ciśnienia powietrza zmniejsza dodatkowo zużycie benzyny’. Produkcja MEMS służących do zastosowania w systemach monitoringu ciśnienia powietrza (Tire Pressure Monitoring Systems, TPMS) osiągnie do 2012 roku 179 milionów sztuk przy obecnym poziomie zaledwie 43.1 milionów w 2006. Z kolei produkcja sensorów inercyjnych oraz sensorów ciśnieniowych używanych w systemach ESC wzrośnie z 61.6 milionów sztuk w 2006 roku do 158 milionów w roku 2012, co daje średnią roczną stopę wzrostu równą 17%. ’Wymienione zastosowania pozwolą rynkowi MEMS w najbliższych latach rosnąć szybciej, aniżeli produkcja innych elementów elektronicznych stosowanych w przemyśle samochodowym’ dodaje Dixon. Stany Zjednoczone prowadzą Według Richarda Dixona z iSuppli ‘Stany Zjednoczone prowadzą, jeśli chodzi o zastosowanie systemów TPMS oraz ESC. Jednakże również w Europie silna akcja lobbingowa zaowocowała ostatnio w szeroko zakrojonych propozycjach dotyczących bezpieczeństwa, włączając w to stosowanie systemów ESC oraz TPMS. Doprowadzi to do istotnego wzrostu popytu, ponieważ regulacje to wymuszą stosowanie systemów wymagających zastosowania kilku sensorów MEMS – cztery sensory ciśnienia dla systemu TPMS na samochód, żyroskop z jednym lub dwoma akcelerometrami typu low-g oraz jeden lub więcej sensorów ciśnienia w systemie hamulcowym dla układów ESC. W przypadku akcelerometrów czy żyroskopów, regulacje te oznaczają dwukrotne zwiększenie zapotrzebowania’. Europa zmniejsza emisję Drugi kluczowy element, kreujący zwiększenie popytu, będzie wpływał na rynek od roku 2009; wówczas to zaczną obowiązywać surowsze uregulowania dotyczące kontroli emisji spalin. Przepisy te napędzą popyt na sensory ciśnienia układu przeniesienia napędu, które są używane między innymi do optymalizacji pracy silnika czy redukcji emisji w silnikach diesla. Inny, dobrze rozwijający się segment rynku MEMS stanowią akcelerometry typu high-g, stosowane w poduszkach powietrznych. Również szybki rozwój rynku chińskiego wspomaga rynek sensorów MEMS. Jérémie Bouchaud z iSuppi stwierdza: ‘Uregulowania zmieniają kształt całego łańcucha dostaw. W przypadku systemów ESC, których stosowanie zmienia się gwałtownie z kosztownej opcji dodatkowej w stronę wyposażenia standardowego, w ciągu zaledwie kilku lat wykreuje się miejsce dla nowo wchodzących graczy, którzy zagrożą dobrze ustabilizowanej pozycji obecnych dostawców’. Jérémie Bouchaud dodaje też, iż większa przejrzystość rynku wymuszana rządowymi uregulowaniami, może zwiastować też większą unifikację i erozję cen MEMS. Wszyscy producenci zaczną dostarczać produkty spełniające rządowe specyfikacje, które znajdą zastosowanie od najdroższych po najtańsze na rynku pojazdy. Zmieni to cały obraz konkurencji w przemyśle MEMS ze względu na rosnącą wówczas konkurencję.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-1
reklama
reklama