reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq Komponenty | 23 czerwca 2016

Wydajne rozwiązania do sterowania silnikami w samochodach

Nowe sterowniki silników od TI mają znaleźć zastosowanie głównie w samochodach przy sterowaniu silnikami dużych mocy. Przemyślana konstrukcja dba o wysoką wydajność komponentów i całej aplikacji.
Firma Texas Instruments wprowadza nowe komponenty, które mają wspomóc projektantów w budowie wydajnych układów sterowania różnymi silnikami, jakie znajdują się w nowoczesnych samochodach. Rozwiązanie to składa się z wysoce zintegrowanego sterownika bramek DRV8305-Q1 oraz dedykowanego sterownika half-bridge UCC27211A-Q1.

Zastosowaniem mają być aplikacje dużych mocy. Pierwszy z komponentów zaprojektowano z myślą o klasycznych jednostkach napędowych i takich aplikacjach jak pompy smarowania przekładni, czy też wentylatory chłodnic.

Specjalna architektura układu (określona mianem inteligentnej) pozwala na precyzyjne sterowanie czasem załączania i wyłączania tranzystorów MOSFET pracujących w danym układzie. Pozwoli to na wyeliminowanie niekorzystnych zjawisk, w tym takich, które generują silne zakłócenia EMI. Nie powinny mu zaszkodzić temperatury z zakresu od -40 do 150 stopni Celsjsza. Są tu też liczne stosowne zabezpieczenia, jak również funkcje dodatkowe, w tym wsparcie dla „Start-Stop” (układ pracować może przy zasilaniu napięciem od 4.4 V).

Drugi z komponentów, czyli sterownik half-bridge zaprojektowano do pracy w układach wykorzystujących napięcia do 100 V. Może współpracować z silnikami szczotkowymi DC, jak i bezszczotkowymi. Specjalna budowa pozwala na wykorzystanie go blisko właściwego miejsca pracy, tzn przy tranzystorach MOSFET, co z kolei wpływa na ograniczenie indukcyjności pasożytniczych w aplikacji.

Pozwoli to nie tylko na ograniczenie strat, ale też ma uprościć i zmniejszyć płytkę PCB. Na uwagę zasługuje też wysoka wydajność sterownika. Czas propagacji to tylko 15 ns, czas opadania i narastania zbocza sterującego to tylko 7 ns. Maksymalny chwilowy prąd wynosić ma do 4 A.

DRV8305-Q1 zamknięto w obudowie 9 na 9 mm. UCC27211A-Q1 z kolei będzie można znaleźć w obudowie o wymiarach 4.9 na 3.9 mm. W ofercie dostępne są również moduły ewaluacyjne (dla pierwszego z komponentów jak na razie). Oba komponenty posiadają stosowne kwalifikacje pozwalające im na pracę w trudnych warunkach motoryzacyjnych.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-1