© mikhail-mishchenko-dreamstime.com
Analizy |
Liderzy sprzedaży telewizorów i dekoderów w 2012 r.
Cyfryzacja wpłynęła na zwiększoną sprzedaż dekoderów i telewizorów. W 2012 r. sprzedano 1,5 mln sztuk set-top-boxów – to 900% więcej niż w 2011 r.
Według ustaleń "Dziennika Gazety Prawnej" Manta jest największym beneficjentem cyfryzacji. Udział firmy w rynku dekoderów w 2012 r. wzrósł z 2,1% aż do 21,9%.
– Szacujemy naszą sprzedaż na 400–450 tys. sztuk. To więcej, niż wynika z danych rynkowych, do których naszym zdaniem nie wliczono całej sprzedaży internetowej. W tym roku spodziewamy się osiągnąć 35% udział w rynku, czyli sprzedać ponad 700 tys. sztuk urządzeń – mówi dla DGP Sławomir Mastej z Manta Multimedia.
Kolejna w rankingu jest Wiwa z 18,6% rynku (5,9% w 2011 r.), a trzeci Ferguson – 8,6% (6,6% w 2011 r.). Następni są Opticum, Technisat i Cyfrowy Polsat.
Ale producenci telewizorów również wykorzystali swoją szansę. Sprzedaż wzrosła o prawie 16% do 2,5 mln sztuk. Najlepiej radził sobie Samsung, jego udziały w rynku wzrosły z 32% do 38%.
– Po raz pierwszy w historii udało nam się wprowadzić do sprzedaży ponad milion sztuk telewizorów w Polsce. Co więcej, podczas cyfryzacji większym powodzeniem cieszyły się duże odbiorniki, a nie jedynie małe, jak przewidywaliśmy – mówi dla DGP Grzegorz Stanisz z Samsunga.
Drugą firmą pod względem sprzedaży telewizorów na rynku polskim jest LG z 20% udziałem. Następnie Sony (8%), Toshiba (7%) oraz Sharp i Panasonic (po 6%).
---
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna