reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Nyul / Dreamstime Przemysł elektroniczny | 29 października 2012

Jak powstawało krakowskie centrum Farnell?

evertiq rozmawia z Robertem Rospędzihowskim na temat procesu powstawania Europejskiego Centrum Sprzedaży w Krakowie.

evertiq: 22 języki i personel władający językami z całej Europy. W jaki sposób udało się Państwu zgromadzić tak unikalny personel? Robert Rospędzihowski: W procesie rekrutacji otrzymaliśmy znaczne wsparcie ze strony AIESEC, organizacji łączącej świat biznesu ze studentami, która zorganizowała między innymi targi rekrutacyjne. Mieliśmy na nich nasze stoisko, zachęcając do podjęcia pracy w powstającym Centrum. Rynek studencki w Krakowie jest niezwykle bogaty, tak więc stosunkowo łatwo było dotrzeć do osób kończących okres nauki i poszukujących pierwszej pracy. Ponadto, ogłaszaliśmy się też w lokalnej prasie i zatrudniliśmy agentów HR. Potem miał miejsce etap wywiadów personalnych, które przeprowadzaliśmy w hotelu Radisson w Krakowie, gdzie trzy razy w tygodniu mieliśmy sposobność słuchać prezentacji aplikantów. W efekcie, dzięki naszym wysiłkom oraz dzięki temu, iż Kraków stał się prawdziwie kosmopolitycznym miastem, niemal całość załogi została zrekrutowana w Polsce. evertiq: Czym Farnell był w stanie przyciągnąć do pracy odpowiednich kandydatów? Robert Rospędzihowski: Jesteśmy pierwszą firmą, która zdecydowała się założyć w Krakowie centrum sprzedaży. Istnieje w Krakowie już kilka centrów usług w Krakowie, jednak to ośrodki finansowe, zarządzania zasobami ludzkimi czy wsparcia informatycznego. Jesteśmy pierwszą firmą, która poszukiwała ludzi, posiadających umiejętność sprzedaży przez telefon – to było coś nowego na rynku pracy. Drugim aspektem, przyciągającym kandydatów do Farnell, jest możliwość posługiwania się na co dzień pracy językiem, który studiowali i praktyczne wykorzystanie z trudem nabytych umiejętności. Kraków ma bardzo rozwinięte szkolnictwo, a wydziały lingwistyczne były dla nas doskonałym źródłem poszukiwania kandydatów. evertiq: Ile osób pracuje obecnie w Centrum? Robert Rospędzihowski: Na obecnym etapie rozwoju Centrum stworzyliśmy zespół sprzedażowy liczący 120 osób. W tej grupie chcemy zbudować zgrany zespół i na jego bazie wyłonić silną kadrę, proponując możliwości rozwoju, odpowiednie dla osobistych zdolności i kwalifikacji. evertiq: Ile trwał proces organizacji Centrum? Robert Rospędzihowski: Cały proces trwał około roku. Sześć miesięcy temu, w lutym, ogłosiliśmy zamiar ustanowienia Centrum, jednak prace już wówczas trwały od około pół roku. Wcześniej trzeba było miedzy innymi znaleźć odpowiedni lokal, a sam nabór kandydatów zajął nam około siedmiu miesięcy.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2019 20:13 V13.3.22-1