reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Phil Cold / Dreamstime
Przemysł elektroniczny |

LG Electronics przegoni Samsunga

A przynajmniej tak twierdzi Ro Seog-Ho, wice szef działu TV w LG Electronics w wywiadzie udzielonym AFP pod koniec czerwca.

LG, które od dawna znajduje się na drugim miejscu światowego rankingu producentów TV, wierzy że technologia OLED pozwoli jej prześcignąć lokalnego rywala, Samsunga. To właśnie OLED ma kreować wzrost rynku w najbliższych latach. ‘Byliśmy wolniejsi od Samsunga we wprowadzaniu nowych modeli. Jednak teraz nadchodzi OLED TV i możemy wyprzedzić naszego rywala’ mówi dla AFP Ro Seog-Ho. ‘Myślę, że istnieje bardzo duża szansa, abyśmy wygrali ten wyścig’. Odbiorniki OLED TV nie wymagają osobnego oświetlenia i dlatego są cieńsze, zużywają 20% mniej energii i mają ostrzejszy obraz od konwencjonalnych modeli. 55-calowy model OLED produkcji LG, pokazany na tegorocznym CES w Las Vegas miał zaledwie 4 mm grubości i był jednym z najbardziej obleganych gadżetów. Problemem jest wielkoseryjna i tania produkcja delikatnych OLED’ów. Zadebiutują one na rynku zapewne w drugiej połowie roku, jednak ich cena może przekraczać w USA kwotę 10.000 USD. iSuppli przewiduje, iż w roku 2012 na całym świecie zostanie sprzedanych zaledwie 34.000 takich TV, jednak już w roku 2015 będzie to 2.1 mln sztuk. Ro twierdzi, iż wersja tej technologii, promowana przez LG – białe OLED – umożliwi szybszą i tańszą produkcję masową, przy tym o lepszych parametrach niż produkty Samsung’a, rozwijającego technologię RGB OLED. W ostatnim czasie również SONY i Panasonic ogłosili partnerstwo, którego celem jest opracowanie własnych paneli OLED, jednak Ro Seog-Ho daje im nie mniej niż dwa lata na wypuszczenie własnych produktów: ‘Aby technologia została zaakceptowana przez klientów, nie możesz wypuścić jej zbyt wcześnie. Jednak z drugiej strony, nie możesz tego zrobić zbyt późno, kiedy na rynku już nie będzie miejsca, aby się na nim rozepchnąć’.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama