reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Analizy |

Samsung: Sprzedaż telewizorów klasy wyższej zwiększa rentowność

Dział elektroniki użytkowej firmy Samsung, do którego należą jednostki Visual Display i Digital Appliances, odnotował zysk operacyjny w wysokości 530 mld KRW (wzrost o 550% rok do roku) przy przychodach w wysokości 10,67 bln KRW.

Choć czynniki sezonowe doprowadziły do spadku przychodów w porównaniu z tym samym kwartałem poprzedniego roku, dobra sprzedaż telewizorów klasy premium na rynkach rozwiniętych oraz telewizorów LED na rynkach wschodzących sprawiła, że dostawy prześcignęły rozwój rynku, a rentowność mocno wzrosła. O ponad 50%. wzrosła sprzedaż sztandarowej serii telewizorów 7000/8000, podczas gdy jednostka Digital Appliances zwiększyła rentowność, zarówno rok do roku, jak i kwartał do kwartału, poprzez rosnący udział produktów klasy wyższej w ogólnej sprzedaży. W drugim kwartale oczekuje się kilkuprocentowego wzrostu rynku telewizorów płaskoekranowych w związku z rosnącym popytem na rynkach wschodzących i zwiększoną sprzedażą telewizorów LED, które mają stanowić ponad 60%. rynku telewizorów w tym kwartale. Samsung planuje rozszerzyć swoją obecność na rynkach wschodzących za sprawą telewizorów LED specyficznych dla regionu, natomiast modele Smart TV z zaawansowanymi funkcjami pozwoli firmie utrzymać pozycję lidera na rynkach rozwiniętych. Jeśli chodzi o jednostkę Digital Appliances, oczekuje się, że motorem wzrostu będzie popyt na rynkach wschodzących. Samsung zamierza zwiększyć rentowność w drugim kwartale poprzez usprawnienie prac badawczo-rozwojowych, rozwój sprzedaży produktów klasy premium i sprzedaży na rynkach wschodzących, a także wykorzystanie sezonowego popytu na klimatyzatory.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-1
reklama
reklama