© Timur Anikin / Dreamstime
Przemysł elektroniczny |
Co dalej z biznesem LCD Samsung’a?
Czy Samsung wydzieli w osobną firmę, przynoszący gigantyczne straty biznes LCD, czy też raczej połączy go z bardziej intratnym działem OLED?
Według dzisiejszego oświadczenia Samsung Electronics dla agencji Reuters, koncern ‘rozważa różne opcje, jak zwiększyć konkurencyjność przynoszącego straty działu LCD’.
W ostatnim czasie Samsung i SONY zadecydowali o zakończeniu wspólnego joint venture, produkującego płaskie ekrany LCD. W szczególności, firma została dotknięta słabnącym popytem w połączeniu z coraz silniejszą konkurencją ze strony tańszych, chińskich producentów. Koreański dziennik The Chosun Ilbo w dzisiejszym wydaniu spekuluje, że ze względu na wysokie straty finansowe (strata operacyjna na poziomie 891 mln USD w roku 2011), Samsung wydzieli biznes LCD w osobna firmę. Samsung odmówił agencji Reuters komentarza na ten temat.
Zarówno Samsung jak i jego najgroźniejszy rywal, LG Display, przerzucają produkcję na nowocześniejsze i przynoszące nieporównywalnie większą marżę zysku ekrany OLED. Obecnie stosowane są one głównie w mniejszych urządzeniach (smartfony i tablety), jednak już w tym roku LG zapowiedziało premiery wielkoformatowych odbiorników TV z ekranami OLED. Niektórzy analitycy sektora twierdzą więc, że Samsung połączy biznesy OLED (skupiony w firmie Samsung Mobile Display) oraz LCD w jedną całość i będzie stopniowo przenosił ciężar produkcji z LCD na OLED.
‘Rozważamy wewnętrznie różne opcje, ale nic jeszcze nie zostało postanowione’ mówi rzecznik Samsunga, James Chung.