© LG Electronics
Przemysł elektroniczny |
LG Electronics i Samsung królują na rynku monitorów w Polsce
W podsumowaniu roku 2010, opracowanym przez pracownię analityczną PART IT Reseller, widać, że swoją pozycję na rynku monitorów w Polsce utrzymali dotychczasowi liderzy – LG i Samsung Electronics. Poziom sprzedaży wyniósł odpowiednio nieco ponad 338 tys. i prawie 325 tys. sztuk.
Dla obu producentów oznacza to, że rok 2010 przyniósł im ok. 24-procentowy spadek. Na tym tle niespodziewanie dobrze wypada trzecie w zestawieniu BenQ, które z przeszło trzy razy niższą sprzedażą niż liderzy, odnotowało jednak świetną dynamikę wzrostu, poprawiając swój wynik z roku 2009 o prawie 100%. Pozwoliło to prześcignąć kolejne w rankingu: Acera oraz Asusa, który ze stratą na poziomie 14,5% spadł o dwie pozycje, zajmując ostatecznie piąte miejsce.
Swój wynik w porównaniu do roku 2009 znacząco poprawiły także takie firmy, jak AOC (60%), Hyundai (49%) i Philips (42%). Jednak, ze względu na stosunkowo niski poziom sprzedaży, nie wpłynęło to w znaczący sposób na udziały w rynku, którego ponad połowę podzieliły pomiędzy siebie dominujące firmy: LG (27%) oraz Samsung (26%). Kolejne w zestawieniu BenQ zdobyło 8%, a następne Acer i Asus odpowiednio po 7 i 5%.
Z zestawienia PART IT Reseller wynika, że w roku 2010 zdecydowanie najwięcej sprzedało się panoramicznych paneli LCD w rozmiarach 19” (42%), z przedziału 20-22” (34%) oraz modeli o przekątnej większej niż 22” (17%). Co ciekawe, użytkownicy najczęściej jako kryterium wyboru podawali producenta (60%), a dopiero w następnej kolejności przekątną ekranu (29%) i cenę (6%).
Obrazek posiada funkcję ZOOM
© PART IT Resseler