© Evertiq
Przemysł elektroniczny |
7 firm w przetargu na budowę inteligentnego systemu Tristar
7 firm stanęło w przetargu na budowę inteligentnego systemu sterowania ruchem Tristar, który ma zrewolucjonizować poruszanie się po Trójmieście i odkorkować aglomerację.
Sercem systemu będzie centralny komputer, połączony z centrami sterowania, który będzie sterować sygnalizacją świetlną i regulować ruch pojazdów komunikacji miejskiej.
Tristar w liczbach:
- 11.855 detektorów pojazdów;
- tablice elektroniczne na 334 przystankach;
- 108 kamer;
- 55 fotorejestratorów;
- 43 fotoradary.
Do przetargu na budowę Tristaru stanęło siedem firm i konsorcjów. Najtańsza ofertę wartą 133,8 mln PLN złożyła firma Qumak-Sekom, najdroższą wartą 245,7 mln PLN - Altrem.
Oferty złożone w przetargu na budowę systemu Tristar w Trójmieście:
1. Qumak-Sekom SA - 133 762 500 PLN
2. Sprint SA - 138 929 753,37 PLN
3. Grupa UTI Polska - 159 832 001,94 PLN
4. Asseco Poland SA - 187 872 754,58 PLN
5. WASKO SA - 239 071 668,30 PLN
6. Alcatel - 225 268 063,61 PLN
7. Atrem SA - 245 697 420 PLN
Tristar ma generować "inteligentną zieloną falę". W godzinach szczytu zakłada ona poruszanie się samochodów ze średnią prędkością około 30 km/h, poza szczytem - z prędkością większą. Dodatkowo system ułatwi parkowanie. Tablice świetlne pokierują nas tam, gdzie znajdziemy wolne miejsca. Pasażerowie komunikacji miejskiej zaś będą na bieżąco informowani o opóźnieniach autobusów i tramwajów.
Projekt "Wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem TRISTAR w Gdańsku, Gdyni i Sopocie" jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko - Działanie 8.3 „Rozwój Inteligentnych Systemów Transportowych”, VIII Priorytet „Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe”.
Termin realizacji: 2011 - 2014
Wartość Projektu: 184 263 558, 91 PLN
Wartość dofinansowania z Unii Europejskiej: 156 191 405, 24 PLN