reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Sony Przemysł elektroniczny | 24 października 2011

Najczęściej mówimy o LG, Sony i Samsungu

LG, Sony oraz Samsung to najczęściej komentowane przez polskich internautów marki RTV – wynika z najnowszego badania agencji interaktywnej Think Kong i firmy badawczej Zetema. Najmniej negatywnych komentarzy dotyczy JVC.

Badanie Emotrack.pl objęło ponad 5.900 serwisów internetowych. Znalazły się wśród nich zarówno te bezpośrednio poświęcone ułatwianiu decyzji zakupowych (porównywarki cen, agregatory opinii), jak i ogólnotematyczne (portale, fora dyskusyjne). Zebrano ponad 220 tysięcy wzmianek dotyczących marek RTV. Jako wzmiankę traktowano wypowiedź (zazwyczaj całe zdanie lub jego fragment) dotyczącą marki lub produktu, wyodrębnianą na podstawie analizy składniowej. Ostatecznie agencja interaktywna Think Kong i firma badawcza Zetema wyodrębniły do badania osiem marek, które poddano szczegółowej analizie.
"Interesowały nas marki oferujące szeroką gamę produktów: urządzeń domowych audio, wideo, odtwarzaczy przenośnych oraz radioodbiorników i odtwarzaczy samochodowych. Marki, które wybraliśmy to: JVC, LG, Panasonic, Philips, Pioneer, Samsung, Sharp i Sony. Nie wszystkie z nich produkują sprzęt każdego typu, przyjęliśmy jednak kryterium obecności na polskim rynku urządzeń danej marki z minimum dwóch wymienionych kategorii".
W ujęciu ilościowym, trzy marki zdecydowanie prowadzą w rankingu najczęściej wzmiankowanych przez użytkowników Internetu w Polsce. Marką, która najczęściej pojawia się w wypowiedziach w Internecie jest Samsung (łącznie 63.703 wzmianki). Zaraz potem plasuje się Sony (53.271 wzmianek) oraz LG (35.691 wzmianek). - W dyskusjach o markach audio-wideo dużo jest porównywania konkretnych produktów, a mniej rozmów o markach jako takich. Zależność między wizerunkiem marki, a postrzeganiem produktu nie jest wcale oczywista. Działania marketingowe w Internecie powinny koncentrować się więc w wymiarze produktowym - np. na działaniach podkreślających wagę określonego atrybutu, komunikowaniu przewag płynących z określonej cechy - komentuje Norbert Kilen z agencji marketingu interaktywnego Think Kong, współtwórca raportu. Wśród opinii analizowanych w raporcie agencji interaktywnej Think Kong i firmy badawczej Zetema, średnio tylko 25% wzmianek posiada zdecydowanie negatywny charakter. Biorąc pod uwagę odsetek komentarzy o takim wydźwięku, relatywnie najgorzej wypada marka Pioneer, dla której wyniósł on ponad 27% Najmniej negatywnych ocen, bo zaledwie 18%, zebrała marka JVC. Dla większości marek odległość od średniej nie wynosiła więcej niż 2 punkty procentowe. Autorzy badania sprawdzili też jak internauci oceniają cechy produktów poszczególnych marek. W tej konkurencji zdecydowanie wyróżnia się m.in. Sharp (wysoka ocena możliwości i obsługi), Pioneer (estetyka) oraz JVC i Samsung (wysoka ocena możliwości). Obrazek posiada funkcję ZOOM © Emotrack.pl / Centrumpr.pl
reklama
Załaduj więcej newsów
August 06 2019 20:55 V14.1.1-1