© Samsung
Przemysł elektroniczny |
Samsung: Polacy wybierają telewizory LED
Wrzesień był pierwszym miesiącem, w którym Polacy chętniej kupowali telewizory Samsung wyposażone w ekrany LED, niż w panele LCD.
We wrześniu, po raz pierwszy od wprowadzenia w 2009 roku do sprzedaży w Polsce przez firmę Samsung telewizorów LED, sprzedano ich więcej niż wszystkich innych modeli. Dzięki wykorzystaniu do podświetlania ekranu diod LED zamiast tradycyjnych lamp CCFL (Cold Cathode Fluorescent Lamps) uzyskano doskonałą jakość obrazu, wysoki współczynnik kontrastu oraz znaczną oszczędność energii.
Kolejnym efektem wprowadzenia tej nowoczesnej technologii były zmiany w designie telewizorów, a ich najbardziej widocznym efektem jest zwężenie ram ekranu oraz zmniejszenie grubości obudowy.
Wystarczyły więc niespełna dwa lata, aby telewizory LED zdobyły sympatię i akceptację użytkowników oraz zdobyły przewagę na rynku.
- W ubiegłym roku sprzedanych zostało 275 tys. takich telewizorów wśród niemal 2 milionów wszystkich modeli, które kupili Polacy. Jeszcze we wrześniu 2010 stanowiły one około 17% sprzedaży, a już rok później 50%, co wskazuje na bardzo szybką dynamikę wzrostu sprzedaży i akceptacji walorów oferowanych przez technologię LED, która stała się dominującą na naszym rynku i będzie najważniejsza w najbliższych latach – mówi Rafał Wilczopolski z firmy Samsung.
Zgodnie z założeniem koncernu w grudniu, czyli w okresie wzmożonych zakupów przedświątecznych, telewizory z ekranami LED będą stanowiły już 60 % wszystkich sprzedawanych odbiorników, przy 30% udziale telewizorów z ekranami LCD i 10% dziale „plazm”.
© Samsung