reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
殴ród艂o: Nokia Przemys艂 elektroniczny | 19 stycznia 2009

Strata Sony Ericsson w Q42008

Sony Ericsson w 4Q wyprodukowa艂 24.2 milion贸w sztuk telefon贸w, o 6% mniej ni偶 w poprzednim kwartale i a偶 o 21% mniej ni偶 rok wcze艣niej. Warto艣膰 sprzeda偶y wynios艂a 2.914 mln euro i obni偶y艂a si臋 o 4% w por贸wnaniu do trzeciego kwarta艂u oraz o 23% w por贸wnaniu do 4Q2007.
Mar偶a brutto ukszta艂towa艂a si臋 na poziomie 15% ze wzgl臋du na negatywy wp艂yw zmian kurs贸w walut, koszt贸w restrukturyzacji, a tak偶e odpis贸w aktualizacyjnych zapas贸w. Co prawda zmiany kurs贸w walut mia艂y pozytywny wp艂yw na warto艣膰 sprzeda偶y, lecz wp艂ywa艂y r贸wnie偶 negatywnie na koszty zakupu komponent贸w do produkcji. Przych贸d przed opodatkowaniem ukszta艂towa艂 si臋 na poziomie -133 mln euro (z wy艂膮czeniem koszt贸w restrukturyzacji w wysoko艣ci 129 mln euro), w por贸wnaniu do 501 mln euro zysku w analogicznym okresie 2007. Pomimo kiepskich wynik贸w 4Q, Sony Ericsson zdo艂a艂 utrzyma膰 zdrow膮 struktur臋 bilansu i wysokie saldo 艣rodk贸w pieni臋偶nych w wysoko艣ci 1.072 mln euro. 艢rednia cena sprzeda偶y (average selling price, ASP) w 4Q2008 wynios艂a Euro 121, nieco wi臋cej ni偶 w poprzednim kwartale, lecz r贸wnocze艣nie mniej ni偶 rok wcze艣niej. Wzrost ceny w stosunku do 3Q spowodowany by艂 pozytywnym wp艂ywem zmian kurs贸w walut oraz wi臋kszym udzia艂em aparat贸w high-end. SE zdo艂a艂 utrzyma膰 udzia艂 rynkowy na poziomie 8%.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 20 2019 12:04 V12.2.3-2