© AUO
Przemysł elektroniczny |
Rynek TV: spadek popytu ogranicza dostawy w sektorze OEM
Niski popyt na rynku TV jest przyczyną spadku poziomu dostaw wielu czołowych producentów w 2011 r.
Kryzys zadłużenia w Europie i USA oraz wzrost bezrobocia spowodowały znaczny spadek popytu na telewizory klasy 'high-end'. Modele 'low-end' są stosunkowo bardziej popularne.
Analitycy oszacowali wzrost na rynku TV w Ameryce Północnej w roku 2011 o 2%, przy jednoczesnym spadku popytu o ponad 1,5% - w Europie. Całkowite dostawy TV w Japonii, w związku ze wstrzymaniem programów rządowych, spadną aż o 40%. Nawet rynek w Chinach wydaje się zwalniać, wobec polityki monetarnej mającej na celu obniżenie cen mieszkań.
Źródła branżowe podają, że globalne dostawy mogą zmniejszyć się do 201-210 mln sztuk. Wiodący producent na rynku OEM - TPV już obniżył prognozy całoroczne z 18 na 15 mln sztuk.