reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Amica Przemysł elektroniczny | 21 czerwca 2011

Rynek AGD w Polsce ma się dobrze

Po obfitych plonach jakie zbierali producenci AGD w Polsce na początku roku, kwiecień przyniósł znaczne ochłodzenie w sprzedaży. Pomimo tego branża mocno się broni i znów widać tendencję zwyżkową.

Sprzedaż dużego sprzętu AGD wzrosła o 3,7%, drobnego zaś aż o 12%. Cieszy to przede wszystkim czołowych producentów na polskim rynku, jakimi są Amica i Zelmer. – Obserwujemy zapoczątkowane w końcówce 2010 r. odwrócenie tendencji na polskim rynku. Z racji typowej dla naszej branży sezonowości wyraźniejszej poprawy spodziewamy się w drugiej połowie roku – powiedział na łamach Parkietu, Janusz Płocica, prezes Zelmera. W pierwszym kwartale 2011 r. przychody jego spółki wzrosły o 11,2%, do 157,15 mln zł, zaś wynik netto przypadający akcjonariuszom ukształtował się na poziomie 11,7 mln zł. Powody do zadowolenia ma tez inny producent – Amica, której sprzedaż w pierwszym kwartale 2011 r. wzrosła o 2% i wyniosła 311,2 mln zł. – Nasza sytuacja jest stabilna. Pomimo wahań na rynku z optymizmem patrzymy na nadchodzące miesiące – powiedziała Parkietowi Małgorzata Wawrzyniak, dyrektor ds. sprzedaży krajowej Amiki. Źródło: Parkiet
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
August 06 2019 20:55 V14.1.1-1