reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Philips Przemysł elektroniczny | 10 czerwca 2011

LEDy: oszczędność we flotach samochodowych

Właściciele flot samochodowych stale dążą do obniżenia kosztów eksploatacji. Uzyskanie znaczących oszczędności w poborze energii i redukcja zużycia paliwa są możliwe między innymi dzięki zastosowaniu oświetlenia LED.

W trakcie jazdy na światłach mijania przednie halogeny pobierają 110W. Dodając do tego energię jaką pobierają inne żarówki w samochodzie, uzyskujemy zużycie na poziomie 150-180W. Ledowe światła do jazdy dziennej (DRL) w porównaniu ze zwykłymi żarówkami halogenowymi pozwalają oszczędzić ok. 150W. Każdy z dwóch modułów LED pobiera bowiem tylko 7W. Całkowite zużycie energii w przypadku świateł do jazdy dziennej wynosi więc 14W. Nie jest to obojętne dla zużycia paliwa. Do wyprodukowania 110W energii potrzeba 0.23 l benzyny na 100 km. Wykorzystując LEDy jako światła do jazdy dziennej – zużycie na 100 km spada do 0.02 l benzyny. Oprócz mniejszego zużycia paliwa DRL zapewnia większe bezpieczeństwo. Kierowcy używający świateł do jazdy dziennej są lepiej widoczni przez innych użytkowników ruchu. - Jasność diod na poziomie ponad 800 Kandeli pozwala być widzianym w pełnym słońcu, ale także w czasie złych warunków pogodowych - mówi Jarosław Kaflak, ekspert ds. oświetlenia samochodowego Philips Automotive. Temperatura barwowa oświetlenia LED wynosi 6000K, czyli znacznie więcej niż w standardowych żarówkach halogenowych, a także lampach ksenonowych. Dzięki takim parametrom moduły LED emitują białe, jasne światło, które zwiększa bezpieczeństwo i nie męczy wzroku, dodaje. 'Trzecim istotnym elementem jest trwałość świateł do jazdy dziennej. Trwałości markowych modułów LED szacowana jest na 10 000 godzin, czyli więcej niż średnia długość użytkowania pojazdu. Odpowiada to 500 000 km przejechanym z prędkością 50km/h'. Źródło: Philips Automotive, wnp.pl
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 12 2019 07:31 V14.7.10-1