reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© CPI MSWiA Przemysł elektroniczny | 27 maja 2011

Gotowy sprzęt dla operatorów numeru 112

Wojewódzkie Centra Powiadamiania Ratunkowego (WCPR) zostały wyposażone w sprzęt na potrzeby zintegrowanego Systemu Informatycznego Powiadamiania Ratunkowego (SI PR), umożliwiającego obsługę zgłoszeń alarmowych na numer 112 oraz inne numery alarmowe. Dostawy zrealizowała firma Wasko..
System Informatyczny Powiadamiania Ratunkowego ma zapewnić sprawną obsługę wywołań alarmowych pochodzących ze zgłoszeń telefonicznych (na numery 112, 999, 998, 997), a także SMS-ów, faksów i e-maili. Jego zadaniem jest wymiana informacji na temat zdarzeń i powiązanych z nimi zgłoszeń z systemami informatycznymi służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy.

W całej Polsce WCPR-y obejmują 330 stanowisk operatorów oraz koordynatorów obsługujących zgłoszenia alarmowe. Na każde stanowisko składają się: konsole dyspozytorskie zintegrowanej łączności, stanowiska dostępowe, czytniki kart inteligentnych oraz karty inteligentne dla operatorów.

Podstawowym narzędziem pracy operatora systemu będzie konsola wyposażona w ekran dotykowy. To na niej wyświetli się zgłoszenie alarmowe od obywatela, które zostanie automatycznie  przekierowane do stanowiska WCPR zlokalizowanego najbliżej miejsca zdarzenia. Zgłoszenie zostanie zarejestrowane, a  jego obsługa przekazana do właściwych służb ratunkowych. Na konsoli pojawi się także pełny opis zdarzenia wraz z informacją zwrotną o stanie obsługi zgłoszenia.

Wykorzystanie inteligentnych kart operatorów umożliwi pełną identyfikację użytkowników w systemie SIPR oraz rozliczalność ich działań.

Źródło: CPI MSWiA

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 15 2018 00:12 V9.6.1-1