© Apple
Przemysł elektroniczny |
Apple najcenniejszą marką na świecie
Firmy z sektora nowych technologii zdominowały ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, opracowany przez firmę Millward Brown. W tym roku po raz pierwszy od czterech lat na szczycie listy nie znalazło się Google, a amerykański koncern Apple.
Marka Apple została wyceniona na 153.3 mld USD, a skok wartości w porównaniu do roku ubiegłego wynosi aż 84%. W porównaniu z danymi z roku 2006, kiedy pojawił się pierwszy ranking BrandZ Top 100, Apple zwiększyło wartość swojej marki aż o 859%.
- Apple zawdzięcza wzrost wartości swojej marki wizjonerskiemu przywództwu firmy i innowacyjnym produktom, które nieustannie odpowiadają na potrzeby konsumentów. Apple odniósł sukcesy dzięki kolejnym wcieleniom swoich dotychczasowych produktów, powołaniu do życia kategorii tabletów oraz rozszerzonej strategii, w ramach której marka chce odnieść potrójny sukces dzięki połączeniu technologii cloud computing, oprogramowania oraz perfekcyjnie zaprojektowanych urządzeń - skomentował zmianę na miejscu lidera Peter Walshe, Global Brands Director w firmie Millward Brown.
Źródło: Computerworld