reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Źródło: Bosh Przemysł elektroniczny | 02 stycznia 2009

11 powodów, dla których EMS powinny podjąć restrukturyzację (część II)

Obecne trudne warunki rynkowe zmuszają wiele firm do przemyślenia swojej strategii. VentureOutsource sporządziła zestawienie powodów, dla których branże EMS i ODM powinny podjąć restrukturyzacje. Raport korzysta z danych zebranych przez instytut IDC. Analizę przygotował zespół pod kierownictwem Machaela Palma, senior research analyst w IDC.

Pierwsza część opracowania została opublikowana 24 grudnia 2008 7. Kompleksowość działań kluczem do sukcesu dla EMS / ODM Światowy zasięg operacji, skomplikowany łańcuch dostaw, konieczność zachowania krótkich terminów dostaw i utrzymywania zapasów, decydują obecnie o dużym stopniu skomplikowania procesów EMS. Jeśli firma EMS chce osiągnąć sukces, musi umieć sobie poradzić z tymi złożonymi procesami. 8. Osiągnięcie i utrzymanie skali produkcji powoduje wiele problemów Firmy EMS / ODM instynktownie czują, iż skala działania jest krytycznym czynnikiem w przypadku produkcji wielkoseryjnej. Niektórzy decydują się na przejęcia, inni integrują pionowo swoje operacje. Jednym z problemów z tym związanych jest pojawianie się trudności w rozwinięciu zdolności zarządzania projektami i procesami czy dobór systemów, odpowiednich do kierowania organizacją większą niż ta, do której się przyzwyczajono. Dodatkowo, mając na uwadze łatwość, z jaką OEM zmieniają swoich dostawców, utrzymanie kontraktu i relacji z klientem staje się kluczowym wyzwaniem. Ponadto, w niektórych przypadkach, integracja pionowa wymusza utrzymywanie zdolności produkcyjnych na poziomie przekraczającym faktyczny popyt ze strony klientów. Wymusza to takie prowadzenie działu sprzedaży, który będzie w stanie spożytkować owe nadwyżki i jednocześnie pokryć ewentualne spadki popytu ze strony klientów. 9. ODM mają swoje specyficzne problemy ODM spotykają problemy charakterystyczne tylko dla tej branży. Dynamika wzrostu sprzedaży na rynkach PC oraz telefonów komórkowych gwałtownie hamuje, wymuszając jednocześnie redukcję cen, a w konsekwencji erozję marż. Dodatkowo, OEM postrzegają również czasami korzystanie z usług ODM jako zbyteczne dzielenie się wiedzą inżynieryjną z konkurencją. Dodatkowo, często OEM nie są zadowoleni, kiedy ich dostawcy ODM współpracują również z ich konkurentami. 10. Lokalizacja jest kluczowa dla rentowności, konstrukcji łańcucha dostaw, planowania, zatrudnienia itp. Decyzja gdzie ulokować zakład w poszukiwaniu korzystnego poziomu kosztów, możliwości najszybszej dostawy, dostępu do utalentowanych pracowników jest jednym z kluczowych wyzwań dla firm EMS. Lokalizacja firmy zwykle determinuje jej strukturę kosztów. W procesie wyboru oferty, decydującym czynnikiem być konkretna lokalizacja zakładu lub nawet jego części. Również EMS nie mogą, bez zgody swoich klientów, przenieść się do innych lokalizacji. 11. Nowe segmenty wciąż nieuchwytne Pomimo niemal dekady wysiłków firm EMS nakierowanych na podbicie rynków motoryzacyjnego, medycznego i przemysłowego, segmenty te wciąż stanowią niewielką część rynku. Według szacunków i prognoz IDC, segmenty te w roku 2007 stanowiły 12% rynku, a do roku 2012 ich udział wzrośnie zaledwie do 15%.
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
Artykuły, które mogą Cię zainteresować
May 21 2019 21:58 V13.3.9-2