reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
殴ród艂o: Bosh Przemys艂 elektroniczny | 02 stycznia 2009

11 powodów, dla których EMS powinny podj膮膰 restrukturyzacj臋 (cz臋艣膰 II)

Obecne trudne warunki rynkowe zmuszaj膮 wiele firm do przemy艣lenia swojej strategii. VentureOutsource sporz膮dzi艂a zestawienie powod贸w, dla kt贸rych bran偶e EMS i ODM powinny podj膮膰 restrukturyzacje. Raport korzysta z danych zebranych przez instytut IDC. Analiz臋 przygotowa艂 zesp贸艂 pod kierownictwem Machaela Palma, senior research analyst w IDC.
Pierwsza cz臋艣膰 opracowania zosta艂a opublikowana 24 grudnia 2008 7. Kompleksowo艣膰 dzia艂a艅 kluczem do sukcesu dla EMS / ODM 艢wiatowy zasi臋g operacji, skomplikowany 艂a艅cuch dostaw, konieczno艣膰 zachowania kr贸tkich termin贸w dostaw i utrzymywania zapas贸w, decyduj膮 obecnie o du偶ym stopniu skomplikowania proces贸w EMS. Je艣li firma EMS chce osi膮gn膮膰 sukces, musi umie膰 sobie poradzi膰 z tymi z艂o偶onymi procesami. 8. Osi膮gni臋cie i utrzymanie skali produkcji powoduje wiele problem贸w Firmy EMS / ODM instynktownie czuj膮, i偶 skala dzia艂ania jest krytycznym czynnikiem w przypadku produkcji wielkoseryjnej. Niekt贸rzy decyduj膮 si臋 na przej臋cia, inni integruj膮 pionowo swoje operacje. Jednym z problem贸w z tym zwi膮zanych jest pojawianie si臋 trudno艣ci w rozwini臋ciu zdolno艣ci zarz膮dzania projektami i procesami czy dob贸r system贸w, odpowiednich do kierowania organizacj膮 wi臋ksz膮 ni偶 ta, do kt贸rej si臋 przyzwyczajono. Dodatkowo, maj膮c na uwadze 艂atwo艣膰, z jak膮 OEM zmieniaj膮 swoich dostawc贸w, utrzymanie kontraktu i relacji z klientem staje si臋 kluczowym wyzwaniem. Ponadto, w niekt贸rych przypadkach, integracja pionowa wymusza utrzymywanie zdolno艣ci produkcyjnych na poziomie przekraczaj膮cym faktyczny popyt ze strony klient贸w. Wymusza to takie prowadzenie dzia艂u sprzeda偶y, kt贸ry b臋dzie w stanie spo偶ytkowa膰 owe nadwy偶ki i jednocze艣nie pokry膰 ewentualne spadki popytu ze strony klient贸w. 9. ODM maj膮 swoje specyficzne problemy ODM spotykaj膮 problemy charakterystyczne tylko dla tej bran偶y. Dynamika wzrostu sprzeda偶y na rynkach PC oraz telefon贸w kom贸rkowych gwa艂townie hamuje, wymuszaj膮c jednocze艣nie redukcj臋 cen, a w konsekwencji erozj臋 mar偶. Dodatkowo, OEM postrzegaj膮 r贸wnie偶 czasami korzystanie z us艂ug ODM jako zbyteczne dzielenie si臋 wiedz膮 in偶ynieryjn膮 z konkurencj膮. Dodatkowo, cz臋sto OEM nie s膮 zadowoleni, kiedy ich dostawcy ODM wsp贸艂pracuj膮 r贸wnie偶 z ich konkurentami. 10. Lokalizacja jest kluczowa dla rentowno艣ci, konstrukcji 艂a艅cucha dostaw, planowania, zatrudnienia itp. Decyzja gdzie ulokowa膰 zak艂ad w poszukiwaniu korzystnego poziomu koszt贸w, mo偶liwo艣ci najszybszej dostawy, dost臋pu do utalentowanych pracownik贸w jest jednym z kluczowych wyzwa艅 dla firm EMS. Lokalizacja firmy zwykle determinuje jej struktur臋 koszt贸w. W procesie wyboru oferty, decyduj膮cym czynnikiem by膰 konkretna lokalizacja zak艂adu lub nawet jego cz臋艣ci. R贸wnie偶 EMS nie mog膮, bez zgody swoich klient贸w, przenie艣膰 si臋 do innych lokalizacji. 11. Nowe segmenty wci膮偶 nieuchwytne Pomimo niemal dekady wysi艂k贸w firm EMS nakierowanych na podbicie rynk贸w motoryzacyjnego, medycznego i przemys艂owego, segmenty te wci膮偶 stanowi膮 niewielk膮 cz臋艣膰 rynku. Wed艂ug szacunk贸w i prognoz IDC, segmenty te w roku 2007 stanowi艂y 12% rynku, a do roku 2012 ich udzia艂 wzro艣nie zaledwie do 15%.
reklama
reklama
reklama
reklama
Artyku艂y, kt贸re mog膮 Ci臋 zainteresowa膰
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 19 2019 15:52 V12.2.2-2