reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© FagorMastercook
Przemysł elektroniczny |

FagorMastercook: 'To był bardzo udany rok'

FagorMastercook S.A. rekordowo zwiększył eksport oraz umocnił pozycję na rynku krajowym – tak firma podsumowuje 2010 rok w swoim najnowszym komunikacie.

Na uzyskanie tych wyników wpłynęła dobra sprzedaż czterech kluczowych dla FagorMastercook kategorii produktowych. Pierwszą z nich są pralki ładowane od góry. W 2009 roku ilościowy udział firmy w tym segmencie wynosił 17,3%. Natomiast rok później już co piąta sprzedawana w Polsce pralka top była opatrzona logo marki Mastercook, co dało spółce trzecie miejsce na podium. Drugim ważnym segmentem są kuchnie wolnostojące. W 2010 firma odnotowała pozytywny trend w rozwoju ich sprzedaży (+3,5%). Tym samym umocniła zajmowaną przez siebie silną drugą lokatę, osiągając udziały ilościowe na poziomie 32,2%.  Również pod względem ilości sprzedanych w 2010 roku płyt gazowych do zabudowy oraz piekarników FagorMastercook zajmuje na polskim rynku mocną pozycję z udziałami w wysokości odpowiednio 22,8% i 17,8%.  - Miniony rok, mimo spowolnienia gospodarczego, był dla FagorMastercook bardzo udany, zwłaszcza jego zakończenie. W grudniu osiągnęliśmy bowiem historyczny poziom udziałów w krajowym rynku AGD - w ujęciu wartościowym było to 11,3%, a w ujęciu ilościowym 14,7%. Umocnienie naszej pozycji w warunkach dużego, ponad 11% spadku rynku osiągnęliśmy w wyniku konsekwentnie realizowanej strategii sprzedaży, przy intensywnym wsparciu działań marketingowych oraz stałemu poszerzaniu portfolio oferowanych produktów. Działania zaplanowane na najbliższe lata mają na celu dalsze zwiększanie naszych udziałów w rodzimym rynku, głównie w ujęciu wartościowym. Jednocześnie eksport nadal będzie stanowił główną pozycję w strukturze sprzedaży, gdyż jest bezpośrednim impulsem do zwiększenia produkcji w naszych fabrykach. Planujemy, że w tym roku nasze zakłady opuści ponad 1,4 mln sztuk sprzętu, z czego około 900 tysięcy trafi na rynki zachodnioeuropejskie – podkreśla Ireneusz Bartnikowski, Prezes FagorMastercook.  W grudniu 2010 we wszystkich czterech kluczowych kategoriach produktowych spółka odnotowała po raz pierwszy w swojej historii tak wysokie udziały ilościowe, które wyniosły odpowiednio: pralki top – 27,3%, kuchnie wolnostojące – 38,2%, płyty gazowe do zabudowy –25,3%, piekarniki – 20,4%. 

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama