reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Delphi
Przemysł elektroniczny |

Polscy inżynierowie pomogli opracować innowacyjny generator dźwięku Delphi

Generatory dźwięku firmy Delphi pomagają ostrzec pieszych przez zbliżającymi się pojazdami hybrydowymi i elektrycznymi. W pracach projektowych i prototypowych uczestniczyli inżynierowie z krakowskiego Centrum Technicznego Delphi.

Oferując dwa nowe, samochodowe generatory dźwięku, firma Delphi Automotive jest w stanie wesprzeć producentów samochodów na całym świecie i ostrzegać pieszych o zbliżających się pojazdach hybrydowych i napędzanych elektrycznie. Urządzenia te zostały tak zaprojektowane, aby spełniały wymagania legislacyjne, które jak należy się spodziewać, będą określały minimalny poziom dźwięku, który będzie musiał być generowany zarówno przez samochody hybrydowe, jak i pojazdy napędzane elektrycznie. Te przyjazne dla środowiska generatory dźwięku są nie tylko trwałe, ale także kompaktowe, lekkie i tanie. Urządzenia zostały tak zaprojektowane, aby mieściły się w jednym module, nie zawierają ołowiu i są odporne na działanie wody i temperatury. - Analitycy znający rynek samochody przewidują, że urządzenia generujące sygnały ostrzegawcze montowane w samochodach hybrydowych i elektrycznych, które już są zalecane w Japonii, będą również wkrótce wymagane w Ameryce Północnej i Europie - stwierdziła Beth Schwarting, dyrektor działu Electronic Controls w Delphi. Korzystając z wiedzy i doświadczenia, zebranych w ciągu wielu dziesiątek lat pracy przy systemach klaksonów samochodowych, firma Delphi opracowała dwa, przyjazne dla środowiska generatory dźwięku – tak zwane sygnalizatory – umożliwiające pieszym zorientowanie się, że zbliża się samochód hybrydowy lub napędzany elektrycznie, które bez generatora dźwięku poruszają się niemal bezgłośnie. © Delphi Pierwszy elektroniczny generator dźwięku Delphi jest około trzy razy lżejszy od konwencjonalnego systemu wielomodułowego i zużywa 90% mniej energii, co powoduje, że spośród wszystkich dostępnych na rynku, to rozwiązanie jest najbardziej przyjazne dla środowiska naturalnego. Konfiguracja w systemie pojedynczego modułu pomaga zmniejszyć urządzenie oraz koszty produkcji i testowania a niewielka waga i rozmiary urządzenia pomagają w jego wygodnym umieszczeniu pod maską pojazdu. Urządzenie jest w stanie generować dźwięk o częstotliwości od 500Hz do 10KHz i może odtwarzać melodie, które odpowiadają i charakteryzują poszczególne marki czy poszczególnych producentów samochodów. Dla zastosowań wymagających generowania dźwięku wyższej jakości, firma Delphi opracowała wysokiej jakości system dźwiękowy, wykorzystujący głośnik w kształcie rogu, aktywowany przez lekki magnes i pozwalający na rozszerzenie dolnego zakresu generowanego dźwięku do 150Hz. System oparty na magnesach waży 66% mniej niż tradycyjne systemy głośników. Obydwa systemy Delphi są wystarczająco trwałe i mogą być montowane i użytkowane w niekorzystnych warunkach panujących pod maską samochodu. Urządzenia są wyposażone w 32 bitowy mikroprocesor z pamięcią typu „flash”, są podłączane do magistrali danych pojazdu i wzmacniacza samochodowego klasy – D. Jako ekspert w integracji systemów, Delphi może zwiększyć wartość swoich generatorów dźwięku poprzez zintegrowanie ich z innymi systemami za pośrednictwem magistrali danych montowanych w samochodzie. Zamiast instalować kilka niezależnych systemów, producenci wyposażenia fabrycznego mogą wykorzystać jeden, elastyczny system, oferujący wiele możliwości. Na przykład wykorzystując unikalne dźwięki przypominające kierowcy o konieczności naładowania akumulatora, potwierdzające, że trwa sekwencja ładowania i informujące kierowcę wtedy, kiedy proces ładowania zostanie zakończony. W pracach projektowych i prototypowych nad generatorem dźwięku aktywnie uczestniczyli inżynierowie z krakowskiego Centrum Technicznego Delphi. Zespół projektowy składający się z inżynierów systemowych, programistów, elektroników i testerów opracował i zweryfikował algorytm generacji dźwięku odpowiadający normom i standardom, które są obowiązujące dla przemysłu samochodowego.

reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama