reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Elzab
Przemysł elektroniczny |

Elzab: teraz będzie już tylko lepiej

Elzab zapowiada zmiany na lepsze. Nowy zarząd Elzabu skupi się na wyodrębnieniu nierentownych obszarów działalności i synergii z innymi spółkami z grupy Comp. Nowa strategia ma być gotowa jeszcze w tym półroczu, a jej rezultaty poznamy za 4-5 kwartałów.

W Elzabie, czołowym producencie urządzeń fiskalnych na polskim rynku zachodziło ostatnio wiele zmian (głównie przejęcie Elzabu przez konkurencyjnego Novitusa – przyp. red.), co przyczyniło się do osłabienia firmy i gorszych wyników finansowych. Wobec przejęcia Novitusa przez Comp, Elzab również trafił do grupy Comp, w czym upatruje możliwość rozwoju. Krzysztof Urbanowicz, nowy prezes Elzabu, świadomy jest, że Elzab nadal jest ważnym partnerem na rynku, ale musi szybko nadrobić opóźnienia wobec konkurentów. - Niższe niż u konkurentów tempo wzrostu i słaby wynik operacyjny są rezultatem długotrwałych opóźnień modernizacyjnych. Dotyczy to zarówno produktów, jak i usług - mówi Krzysztof Urbanowicz. Nowy zarząd Elzabu pracuje teraz nad nową strategią na 3-5 lat. 'Ma ona uwzględniać synergie z pozostałymi spółkami w grupie, firma chce także znaleźć nowe nisze do zagospodarowania, np. oprogramowanie dla handlu i usług'. - Elzab nie miał dotychczas strategii, która wyprzedzałaby oczekiwania klientów. Działano reaktywnie - mówi Krzysztof Urbanowicz. Na początku Elzab zamierza skorzystać ze współpracy z Novitusem, choć zdaje sobie sprawę, że na niektórych obszarach działalności firmy będą ze sobą konkurowały. - Istnieją obszary, w których każda z tych firm się specjalizuje, np. Elzab ma prawie 2/3 rynku farmaceutycznego, a Novitus bardzo mocną pozycję wśród przedsiębiorstw taksówkowych. Jest jednak wiele produktów, które obie spółki kierują do tych samych grup klientów. Elzab musi się skupić na podniesieniu jakości produktów. Uważam, że konkurencja będzie miała pozytywny wpływ na Novitusa i Elzab - wyjaśnia prezes. Prezes Krzysztof Urbanowicz dodaje, że priorytetem dla spółki jest zidentyfikowanie nierentownych elementów działalności i poprawa rentowności. W 2010 r. Elzab osiągnął 64,3 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 3,9%, przy zysku netto niższym o 60% na poziomie 1,76 mln zł, w odniesieniu do roku 2009. Źródło: Puls Biznesu

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama