reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Nokia
Przemysł elektroniczny |

Nokia i Samsung – dwaj giganci na polskim rynku smartphonów

Szacuje się prawie dwukrotny wzrost sprzedaży na rynku zaawansowanych telefonów komórkowych będzie w porównaniu do roku 2010 r. Mówi się o 500 mln sprzedanych urządzeń na całym świecie i 3-4 mln sztuk w Polsce.

Firmy Gartner i IDC przewidują wzrost sprzedaży na rynku smatphonów na świecie z 173 mln sztuk w roku 2009 do prawie pół miliarda w roku 2011. W Polsce, co roku sprzedaje się ok. 10 mln sztuk komórek wszystkich klas. Według nieoficjalnych szacunków producentów nabywców może w 2011 r. znaleźć ok. 3 - 4 mln smartphonów. Skupienie na ich sprzedaży zapowiedziała Nokia, lider na polskim rynku, podaje „Rzeczpospolita”. Zaraz za Nokią kluczową rolę na polskim rynku odgrywa koreański producent Samsung. – 2011 r. stanie się rynkiem smartphonów. Nastąpi umasowienie tych urządzeń, głównie za sprawą tańszych modeli – powiedział „Rzeczpospolitej” Wojciech Wasilewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Samsung Polska. Smartphony cieszą się coraz większym zainteresowaniem za sprawą spadku cen. W 2010 r. za najtańsze modele kosztowały w sprzedaży detalicznej ok. 170 - 200 dol. Za smartphony takich firm jak Nokia, Apple, czy Research In Motion trzeba było zapłacić ponad 500 dol. Dzięki coraz tańszym komponentom, producenci zapowiadają, że w tym roku podstawowe wersje urządzeń będzie można kupić już za 100 dol. 'Producenci telefonów, którzy do tej pory zamawiali u różnych dostawców poszczególne komponenty, takie jak antena GPS czy procesor, wkrótce będą mogli kupić standardowe tzw. płyty główne telefonów, fabrycznie wyposażone w większość funkcji i zbudowane pod kątem systemu Android'. Źródło: Rzeczpospolita

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama