reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny |

Kapsch zbuduje pilotażowy system kolejowej radiołączności za 36.2 mln zł

O możliwość zbudowania pilotażowego odcinka systemu GSM-R w Polsce ubiegały się trzy firmy: Kapsch, Nokia Siemens Networks i Huawei. Spośród nich, oferta konsorcjum Kapscha, w składzie Kapsch Sp. z o.o. i Kapsch CarrierCom AG, Austria, na kwotę: 36.2 mln zł okazała się najkorzystniejsza.

Przedmiotem zamówienia na dostawę, wybudowanie i wdrożenie systemu GSM-R w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E30 Etap II. Pilotażowe wdrożenie ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R w Polsce na odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna” jest zaprojektowanie, wybudowanie, wyposażenie, uruchomienie oraz skonfigurowanie funkcjonalne i przetestowanie infrastruktury ERTMS/GSM-R dla potrzeb radiołączności kolejowej i systemu ERTMS/ETCS poziom 2. Zaraz po rozstrzygnięciu przetargu przez PKP Polskie Linie Kolejowe, Nokia Siemens Networks złożyła odwołanie od jego wyniku do Krajowaej Izby Odwoławczej (KIO). Zarzuty dotyczyły sposobu rozstrzygnięcia przetargu na budowę odcinka pilotażowego systemu kolejowej radiołączności oraz transmisji danych i bezpieczeństwa GSM-R na odcinku Legnica - Węgliniec - Bielawa Dolna. KIO odrzuciła wniosek NSN. 'Pilotażowy odcinek jest ważny dla oferentów, bowiem zwycięzca - który zamontuje tzw. core systemu - będzie miał ogromną przewagę w konkurencji o realizację całości systemu. Zakłada on budowę centralnej części systemu składającej się z dwóch jednostek: podstawowej w Warszawie i rezerwowej w Poznaniu (ma zapewnić wyższy poziomu bezpieczeństwa niż w przypadku tradycyjnego GSM), obsługujących także połączenia głosowe, transmisję danych (GPRS) oraz sms'ów', podaje wnp.pl.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama