reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
@ LG
Przemysł elektroniczny |

AGD z Polski zawojuje Europę

W tym roku produkcja dużego AGD w Polsce może wynieść nawet 20 mln sztuk. Prawie 80% trafi na eksport. Polska utrzyma pozycję największego zagłębia fabryk AGD w Europie.

W Polsce nadal odczuwany jest spadek sprzedaży AGD, jednak produkcja w zakładach stale rośnie. Dzieje się tak dzięki ożywieniu na europejskich rynkach, do których trafiają eksportowane produkty. Do końca października 2010 r. sprzedaż dużego AGD w Polsce była o 13,8% niższa niż rok wcześniej. W całym 2010 r. spadek szacowany jest na ok. 10%, podczas gdy w Europie Zachodniej sprzedaż wzrosła o ok. 3%, a w Europie Wschodniej o ok. 8%, podaje „Rzeczpospolita”. - W tym roku spodziewamy się wzrostu produkcji o ponad 13%. Już w ubiegłym była także wyższa od wcześniejszych założeń. Na zachodzie Europy widać mocne ożywienie popytu, więc rośnie zapotrzebowanie na sprzęt AGD. W Polsce 2010 r. był słaby, ale w końcówce widać już było ożywienie - powiedziała Ewa Foltyńska, dyrektor marketingu Whirlpool Polska. - Nasz wzrost sprzedaży był znacząco wyższy od poziomu rynku. Przyczyniły się do tego m.in. kampania telewizyjna i intensywne działania promocyjne. W połowie roku wprowadziliśmy ponad 100 nowych produktów z innowacyjnymi rozwiązaniami - dodaje Magdalena Ślązak-Małko, członek zarządu i dyrektor marketingu FagorMastercook. Z taśm fabryki w 2010 r. zjechało ponad 1,3 mln sztuk dużego AGD. Na ten rok szacuje się wzrost do poziomu 1,5 mln sztuk. Aktualnie 2/3 produkcji trafia na eksport. - Nasze fabryki opuściło w 2010 r. ok. 3 mln urządzeń. W tym planujemy kilkuprocentowy wzrost produkcji. Nasze ubiegłoroczne inwestycje w samą produkcję w fabrykach w Łodzi wyniosły ok. 100 mln zł -mówi Konrad Pokutycki, prezes BSH sprzedającego sprzęt Bosch i Siemens. W nowym roku szacuje się wzrost produkcji włoskiego Indesit o ok. 9%, do 3,7 mln sztuk. Amica zamierza zainwestować ok. 40 mln zł w zakład produkujący kuchnie, co pozwoli zwiększyć produkcję o ok. 150 – 200 tys. sztuk. Koreańskie LG do 2012 r. zamierza zwiększyć produkcję lodówek w Polsce ponad czterokrotnie aż do 1,4 mln urządzeń rocznie. Electrolux na razie nie podaje prognoz na najbliższy rok, jednak przyznaje, że będzie walczył o udziały w polskim rynku. Źródło: Rzeczpospolita

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama