reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Michael Gschnitzer Przemys艂 elektroniczny | 13 pa藕dziernika 2010

Michael Gschnitzer z Kapsch o polskim e-mycie

Michael Gschnitzer, Dyrektor Globalnej Sprzeda偶y Kapsch TrafficCom specjalnie dla czytelnik贸w EVERTIQ m贸wi o udziale polskich firm elektronicznych w budowie Elektronicznego Systemu Poboru Op艂at Drogowych.
EVERTIQ: Kapsch zaproponowa艂 wykorzystanie w polskim e-mycie technologii mikrofalowej. Na czym ona polega? Michael Gschnitzer: Technologia DSRC, kt贸ra pozwala kierowcom unikn膮膰 zatrzymywania si臋 na bramkach podczas poboru op艂aty za przejazd, jest bardzo prosta i sk艂ada si臋 z dw贸ch element贸w: bramownic oraz urz膮dze艅 nadawczych montowanych na szybie samochodu. Urz膮dzenie to jest wielko艣ci pude艂ka papieros贸w. Urz膮dzenie pok艂adowe komunikuje si臋 z systemem DSCR podczas przejazdu pod bramownic膮 i w ten spos贸b naliczana jest op艂ata za przejazd konkretnej liczby kilometr贸w. Op艂ata b臋dzie mog艂a by膰 regulowana na dwa sposoby: albo w postaci comiesi臋cznego rachunku albo b臋dzie 鈥炁沜i膮gana鈥 z rachunku pre-paid. System obejmie obowi膮zkowo pojazdy powy偶ej 3.5 tony. Kierowcy samochod贸w osobowych b臋d膮 mogli sami dokona膰 wyboru 鈥 czy korzysta膰 z systemu elektronicznego czy pozosta膰 przy dotychczasowym r臋cznym systemie poboru, przy bramkach. Kapsch ma do艣wiadczenie w budowaniu tak mikrofalowego (DSRC) jak i satelitarnego (GNSS) systemu poboru op艂at. Jednak w naszej opinii w Polsce najbardziej efektywny ekonomicznie b臋dzie system mikrofalowy. Wynika tak z bada艅 statystycznych prognozuj膮cych rozw贸j sektora transportowego. Ponad 100 tysi臋cy polskich kierowc贸w ju偶 korzysta z systemu DSRC, kt贸ry funkcjonuje w Czechach i w Austrii. EVERTIQ: Lokalne media poda艂y, 偶e 50-70% kontraktu zostanie wykonane przez polskie firmy (prowadzili艣cie rozmowy m.in. z Bumarem). Czy wiadomo ju偶 kto dostarczy elektronik臋 do Waszego systemu? Michael Gschnitzer: Rozpocz臋li艣my rozmowy z polskimi dostawcami ju偶 podczas procedury przetargowej, tak, aby by膰 optymalnie przygotowanych do wdro偶enia systemu po rozstrzygni臋ciu przetargu przez GDDKiA. Obecnie rozmawiamy z oko艂o 50 polskimi firmami, ale nie chcia艂bym ujawnia膰 ich nazw. Lokalni dostawcy graj膮 bardzo wa偶n膮 rol臋 w procesie wdra偶ania systemu. Dzi臋ki nim znaczna cz臋艣膰 warto艣ci projektu pozostanie w Polsce, stworzonych zostanie te偶 du偶a ilo艣膰 miejsc pracy podczas ca艂ego projektu (96 miesi臋cy). EVERTIQ: System oparty b臋dzie o przekaz nadajnikowy i radary. Jakie komponenty elektroniczne zostan膮 w nim wykorzystane i kto b臋dzie je dostarcza艂? Michael Gschnitzer: Jak wspomnia艂em, lokalni dostawcy b臋d膮 grali du偶膮 rol臋 w procesie wdra偶ania systemu. To oznacza, 偶e wi臋kszo艣膰 komponent贸w b臋dzie dostarczona przez lokalne firmy. Kapsch TrafficCom skoncentruje si臋 na dostarczeniu swojego know-how i na integracji ca艂ego systemu.
reklama
reklama
reklama
reklama
Artyku艂y, kt贸re mog膮 Ci臋 zainteresowa膰
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 22 2019 14:26 V12.2.6-2