@ Nokia
Przemysł elektroniczny |
Nokia goni Apple
Na przełomie września i października na rynku pojawi się nowy flagowy telefon firmy Nokia – N8.
Dzięki N8 Nokia chce powalczyć z Apple i popularnym iPhonem. Poprzedni model N97, w porównaniu do iPhona wypadł dość blado, więc koncern postanowił spróbować jeszcze raz.
Firma doradcza Arthur D. Little. przekonuje, że sprzętem generującym największy przychód z jednego użytkownika w porównaniu ze sprzętem konkurencji jest iPhone. Z badań firmy AdMob wynika, że użytkownicy iPhona pobierają z sieci ponad dwa razy więcej płatnych aplikacji niż użytkownicy systemu Android.
Problemem Nokii jest popularność darmowych aplikacji w Ovi Store, gdzie stanowią one większość ściąganych pozycji. Tymczasem w Apple Store odsetek pobieranych darmowych aplikacji to zaledwie 30%. Póki klienci nie przestawią się na smartfony, Nokia ma szansę powodzenia, bazując na wielkiej popularności i przywiązania Polaków do marki. Według szacunków operatorów udział iPhona na polskim rynku telefonów komórkowych, liczącym ok. 45 mln sztuk, nie przekracza 1%, przy ok. 50% Nokii.
Najnowsza Nokia N8 jest już dostępna w przedsprzedaży za 1999 zł.
Źródło: Rzeczpospolita