Przemysł elektroniczny |
Amica: wyniki za IH 2010
Przychody ze sprzedaży netto Amici w I połowie 2010 r. wzrosły o 33 912 tys zł w porównaniu do I połowy 2009 r. i wyniosły 489 671 tys zł. Koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów wyniosły 386 571 tys zł, przy ogólnych kosztach sprzedaży równych 35 369 tys zł.
Zysk z działalności operacyjnej był na poziomie 6 804 tys zł, przy 7 281 tys zł w roku ubiegłym. Amica odrobiła straty z zeszłego roku kiedy to strata netto wynosiła -10 381 i wygenerowała zysk netto 2 412 tys zł.
Znacznie zmniejszyły się zobowiązania spółki w porównaniu z poprzednim rokiem: zobowiązania długoterminowe zmalały ponad trzykrotnie i wyniosły 44 521 tys zł, a krótkoterminowe spadły o 22 % i były na poziomie 329 353 tys zł.
Kapitał własny wzrósł z 253 582 tys zł na dzień 30 czerwca 2009, do 305 830 tys zł na dzień 30 czerwca 2010 r.
W okresie sprawozdawczym istotnym zdarzeniem, mającym wpływ na wynik finansowy spółki było podpisanie 31 marca 2010 r. przez Amicę umowy sprzedaży Fabryk Lodówek i Pralek firmie Samsung Electronics Poland Manufacturing.
W I półroczu 2010 ze względu za przychody ze sprzedaży w danym segmencie najlepsze wyniki osiągnęły branże:
- kuchnie 266 507 tys zł
- lodówki 74 833 tys zł
- pralki 50 391 tys zł
Grupa sprzedaje swoje produkty do poszczególnych odbiorców rozlokowanych, na rynku krajowym jak i rynkach europejskich. Na rynku niemieckim wyroby sprzedawane są poprzez spółkę Amica International, która jest w całości zależna od Amica Wronki S.A. Na rynkach Europy północnej, sprzedaż odbywa się częściowo poprzez firmę Gram, zależną od Amica Wronki S.A. Podobny model sprzedaży realizowany jest w Czechach i Słowacji, gdzie sprzedaż odbywa się poprzez Amica Commerce. Sprzedaż na rynki rosyjskie realizowana jest głównie poprzez spółkę zależną Hansa. Przychody ze sprzedaży według kierunków geograficznych kształtowały się następująco:
Źródło: Amica- Jednostkowy raport półroczny 2010