Przemysł elektroniczny |
Polski rynek elektroniki konsumenckiej warty 6.3 mld USD
CompaniesandMarkets.com opublikował raport o polskim rynku elektroniki użytkowej, który w roku 2010 oszacował na 6.3 mld USD.
Rynek elektroniki konsumenckiej został zdefiniowany jako rynek komputerów, komórek, sprzętu audio/video oraz gier. Łącznie wymienione segmenty rynku w roku 2010 mają osiągnąć poziom 6.3 mld USD. W perspektywie do roku 2014, rynek ma średnio wzrastać o 4.1% rocznie i osiągnąć poziom 7.8 mld USD.
· W ocenie analityków CompaniesandMarkets.com, w roku 2009 komputery stanowiły 50% polskiego rynku elektroniki konsumenckiej. W roku 2010 segment ten ma być warty 3.1 mld USD, a do roku 2014 ma corocznie wzrastać o 7.7%.
· Segment AV stanowi około 33% całego rynku w Polsce: obroty w roku 2010 szacuje się na 2.1 mld USD. Segment ten ma wzrastać w stosunkowo wolnym tempie, o około 2.6% rocznie.
· Komórki to kolejne 17% łącznego rynku elektroniki użytkowej w Polsce. Ze względu na stosunkowo wysoki stopień nasycenia rynku, coroczny wzrost do roku 2014 został oszacowany na poziomie 3.3%. W roku 2014 segment ma być wart około 1.3 mld USD.