Przemysł elektroniczny |
DisplaySearch podnosi prognozę rynku 3D TV
DisplaySearch prognozuje, iż w roku 2010 nabywców znajdzie 2.5 mln sztuk 3D TV. W roku 2013 liczba ta wzrośnie do 27 mln sztuk.
DisplaySearch podniosło swoją prognozę sprzedaży 3D TV na rok 2010, zawartą w najnowszym wydaniu Quarterly TV Design and Features Report: obecnie analitycy spodziewają się, że rynek w tym roku osiągnie 2.5 mln sztuk, w roku 2013 osiągnie natomiast poziom 27 mln sztuk.
Rysunek 1: Rynek 3D TV do roku 2013.
Źródło: DisplaySearch Q1’10 Quarterly TV Design and Features Report
We wczesnych latach rozwoju, rynek będzie zdominowany przez kraje rozwinięte. Północna Ameryka w roku 2010 będzie stanowić około połowy rynku: ‘3D ma największy sens przy zastosowaniu dużych ekranów w połączeniu z zaawansowanymi odtwarzaczami Blu-ray oraz usługami 3D, świadczonymi przez nadawców’.
Jednocześnie, analitycy podkreślają, iż odbiorniki 3D charakteryzują się wysoką ceną i nigdy nie zdominują całego rynku TV. W roku 2013 stopień penetracji technologii 3D wśród odbiorników powyżej 40 cali wciąż nie powinien przekraczać 27%.
Rysunek 2: Stopień penetracji technologii 3D do roku 2013
Source: DisplaySearch Q1’10 Quarterly TV Design and Features Report