reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© FIbaro Przemys艂 elektroniczny | 11 stycznia 2019

FIBARO na CES 2019

Krystian Bergmann, Head of Technical Projects IoT w FIBARO w rozmowie z agencj膮 Newseria stwierdza, 偶e firma nie zamierza rezygnowa膰 z produkcji w Polsce, szczeg贸lnie 偶e produkty wyprodukowane w Europie s膮 pozytywnie oceniane przez ameryka艅skich klient贸w.
W艣r贸d polskich reprezentant贸w na targach CES 2019 w Las Vegas jest specjalizuj膮ca si臋 w rozwi膮zaniach smart home firma FIBARO. Jej projekty zdoby艂y dwie presti偶owe nagrody CES 2019 Innovation Honorees.

鈥 Dzi艣 urz膮dzenia zaczynaj膮 same ze sob膮 rozmawia膰, wspieraj膮 si臋 dzi臋ki r贸偶nego typu sensorom. Dlatego FIBARO postanowi艂o od samego pocz膮tku wspiera膰 w艂a艣nie ide臋 inteligentnego domu, domu przyjaznego dla jego mieszka艅c贸w, st膮d rozw贸j firmy w艂a艣nie w tym kierunku 鈥 m贸wi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Jankowski, Product Director w FIBARO.

Rozwi膮zania, kt贸re pozwalaj膮 zdalnie sterowa膰 o艣wietleniem, ogrzewaniem, klimatyzacj膮, monitoringiem i wszystkimi domowymi urz膮dzeniami, ciesz膮 si臋 coraz wi臋ksz膮 popularno艣ci膮 tak偶e w Polsce. Wed艂ug bada艅 Somfy rozwi膮zaniami typu smart home jest zainteresowanych dwie trzecie Polak贸w, a 30 proc. by艂oby sk艂onnych przeznaczy膰 na ten cel do 5 tys. z艂.
Wed艂ug szacunk贸w Ericssona w 2021 roku do sieci b臋dzie pod艂膮czonych ju偶 28 mld urz膮dze艅, z kt贸rych ponad po艂ow臋, czyli 16 mld, b臋d膮 stanowi膰 urz膮dzenia IoT. Internet rzeczy w kolejnych latach ma si臋 rozwija膰 w 30-proc. tempie, stanowi膮c baz臋 dla rozwi膮za艅 z zakresu smart home, kt贸re ciesz膮 si臋 b艂yskawicznie rosn膮c膮 popularno艣ci膮. Dzi艣 niemal wszystkie analogowe urz膮dzenia mo偶na ju偶 pod艂膮czy膰 do internetu, a wed艂ug prognoz Gartnera w 2022 roku w typowym domu b臋dzie ju偶 nawet ok. 500 inteligentnych urz膮dze艅 komunikuj膮cych si臋 z sieci膮 i sob膮 nawzajem. Popyt na inteligentne mieszkania stale ro艣nie 鈥 z szacunk贸w Lucintel wynika, 偶e w ci膮gu kolejnych 5 lat ten rynek b臋dzie r贸s艂 w tempie 9,5 proc. rocznie, aby w 2023 roku przekroczy膰 warto艣膰 107,4 mld dol.

鈥 Jest kilka kluczowych rzeczy, na kt贸re trzeba zwr贸ci膰 uwag臋 przy budowie inteligentnego domu. Na pierwszym miejscu stawiamy na bezpiecze艅stwo i komfort u偶ytkowania naszych urz膮dze艅 i ca艂ego ekosystemu. Istotna jest r贸wnie偶 mo偶liwo艣膰 jego dowolnej rozbudowy i konfiguracji. Budow臋 inteligentnego domu mo偶emy rozpocz膮膰 od kilku urz膮dze艅 i p贸藕niej dowolnie rozbudowywa膰 ca艂y system 鈥 m贸wi Tomasz Jankowski.

Krystian Bergmann, Head of Technical Projects IoT w FIBARO, ocenia, 偶e w tym roku w Las Vegas prezentuje si臋 relatywnie niewiele firm z Polski. Jednak dla FIBARO obecno艣膰 na najwi臋kszych na 艣wiecie targach elektronicznych to r贸wnie偶 okazja do zaznaczenia swojej obecno艣ci na ameryka艅skim rynku, bo producent dzia艂a globalnie. Jednocze艣nie podkre艣la, 偶e nie zamierza rezygnowa膰 z produkcji w Polsce 鈥 tym bardziej 偶e produkty made in EU ciesz膮 si臋 w Stanach dobr膮 renom膮.

鈥 Rynek ameryka艅ski jest jednym z najwi臋kszych na 艣wiecie pod wzgl臋dem si艂y nabywczej konsument贸w. Ludzie tutaj bardzo naturalnie wykorzystuj膮 nowoczesne technologie, a w bran偶y smart home, w kt贸rej dzia艂amy, ameryka艅ski u偶ytkownik jest najbardziej wyedukowanym klientem na ca艂ym 艣wiecie. Co wi臋cej, systemy takie jak Google Home czy Amazon Alexa, czyli bardzo popularni asystenci g艂osowi, s膮 na tym rynku bardzo popularne, dlatego r贸wnie偶 urz膮dzenia smart s膮 tak rozpowszechnione 鈥 m贸wi Krystian Bergmann.

殴r贸d艂o: Newseria Biznes
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 17 2019 14:20 V11.11.0-1