reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemys艂 elektroniczny | 10 stycznia 2019

CES 2019: Nowe algorytmy pozwol膮 na艂adowa膰 samochód elektryczny w kilka minut

艁adowanie samochod贸w elektrycznych mo偶e by膰 niemal tak szybkie, jak tankowanie pojazd贸w nap臋dzanych gazem. W ci膮gu 5 minut mo偶na na艂adowa膰 50 proc., a w 10 鈥 ju偶 80 proc. baterii auta.
Dodatkowo nowoczesna technologia sprawia, 偶e bateria pozostaje tak samo 偶ywotna, nie zu偶ywa si臋, mo偶e wi臋c by膰 u偶ywana znacznie d艂u偶ej. Technologia jest nak艂adana na 艂adowark臋, algorytm optymalizuje proces 艂adowania, bateria w 偶aden spos贸b nie jest za艣 modyfikowana. Mo偶e ona znale藕膰 zastosowanie tak偶e w smartfonach i innych urz膮dzeniach.

鈥 Naszym celem jest na艂adowanie baterii samochodu elektrycznego szybciej, ni偶 obecnie trwa tankowanie auta z tradycyjnym nap臋dem. W ci膮gu 5 minut jeste艣my w stanie na艂adowa膰 50 proc., a w 10 minut nawet 80 proc. baterii. Czas 艂adowania deklarowany obecnie przez producent贸w baterii wynosi od 45 minut do godziny, wi臋c znacznie przyspieszamy 艂adowanie 鈥 m贸wi agencji informacyjnej Newseria Innowacje podczas targ贸w elektronicznych CES 2019 w Las Vegas Seran Thirugnanam z firmy GBatteries.

Wed艂ug analityk贸w Grand View Research 艣wiatowy rynek ogniw litowo-jonowych by艂 tylko w 2016 roku wyceniany na 22,8 mld dol. Analitycy z firmy badawczej Market Research Engine szacuj膮, 偶e w ci膮gu najbli偶szych lat globalny rynek akumulator贸w litowo-jonowych b臋dzie si臋 rozwija艂 w tempie 16 proc., a do 2022 roku osi膮gnie warto艣膰 69 mld dol.
Obecnie akumulatory w wysokiej klasy samochodach Tesli, aby na艂adowa膰 do 80 proc. pojemno艣ci, potrzebuj膮 40 minut. Aktywny system zarz膮dzania bateri膮 ActiveBMS opracowany przez GBatteries redukuje ten proces do 10 minut, a co wa偶ne 鈥 bez znacz膮cego skr贸cenia 偶ywotno艣ci baterii. Procesy chemiczne podczas cyklu 艂adowania uszkadzaj膮 akumulatory litowo-jonowe i powoduj膮 ich degradacj臋. Przyspieszenie cyklu 艂adowania obecnie tylko przyspiesza uszkodzenia. Mo偶e si臋 o tym przekona膰 niemal ka偶dy w艂a艣ciciel smartfona, kt贸ry z biegiem czasu wymaga coraz cz臋stszego 艂adowania.

鈥 Dzi臋ki naszej technologii bateria si臋 nie zu偶ywa. Jej 偶ywotno艣膰 pozostaje na tym samym poziomie 鈥 przekonuje Seran Thirugnanam. 鈥 Nasza technologia wsp贸艂pracuje ze wszystkimi typami baterii. Jeste艣my w stanie przyspieszy膰 艂adowanie smartfon贸w, ale r贸wnie偶 niemal ka偶de urz膮dzenie z nap臋dem elektrycznym. Co wi臋cej, nie modyfikujemy baterii, nak艂adamy nasz膮 technologi臋 na 艂adowark臋 鈥 t艂umaczy Thirugnanam.

Technologia mo偶e sprawi膰, 偶e ju偶 wkr贸tce pojazdy elektryczne b臋d膮 tak samo wygodne w u偶ytkowaniu, jak te nap臋dzane gazem czy tradycyjnym paliwem. Docelowo 艂adowanie baterii ma trwa膰 tyle, co zwyk艂e tankowanie gazem, a przy tym wystarcza膰 na przejechanie kilkuset kilometr贸w. Obecnie to w艂a艣nie kr贸tka 偶ywotno艣膰 baterii i bardzo d艂ugi czas 艂adowania stanowi膮 przeszkod臋 w szybszym rozwoju elektromobilno艣ci. W przypadku Tesli, modelu S, czas 艂adowania baterii wynosi a偶 8,5 godziny w przypadku 艂adowarki o mocy 10 kW, lub 4 godziny dwukrotnie mocniejsz膮 艂adowark膮.

鈥 Opracowali艣my zar贸wno oprogramowanie, jak i sprz臋t, dzi臋ki kt贸remu przyspieszamy 艂adowanie. Dzi臋ki temu, 偶e algorytm optymalizuje proces 艂adowania, nie obci膮偶amy baterii i nie zmniejszamy jej 偶ywotno艣ci. Pracujemy nad komercjalizacj膮, wsp贸艂pracujemy z kilkoma firmami i planujemy wprowadzi膰 produkt na rynek 鈥 zapowiada Seran Thirugnanam.

殴r贸d艂o: Newseria Innowacje
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 11 2019 20:28 V11.10.27-2