© Aptiv
Przemysł elektroniczny |
Aptiv partnerem Affectiva
Aptiv podpisało umowę partnerską z Affectiva, bostońską spółką spin-off MIT Media Lab, pionierem w dziedzinie oprogramowania Human Perception AI.
W ramach partnerstwa ma powstać innowacyjne, skalowane oprogramowanie bazujące na algorytmach głębokiego uczenia (deep learning), które umożliwi poprawę możliwości postrzegania w zaawansowanych rozwiązaniach bezpieczeństwa użytkowników pojazdów. Opatentowany software Affectiva to rozwiązanie do wykrywania i oceny w czasie rzeczywistym stanu pasażerów.
- Podobnie jak wykrywanie obiektów poza pojazdem jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym samodzielną jazdę, istnieje też rosnące zapotrzebowanie na inteligentne czujniki wewnątrz kabiny - powiedział Kevin Clark, prezes i dyrektor generalny Aptiv.
- Połączenie oprogramowania Affectiva opartego na deep learning z platformą pojazdów połączonych Aptiv, umożliwi producentom OEM, dostawcom mobilności na żądanie oraz firmom zarządzającym flotą budowę inteligentnych pojazdów, które będą rozumiały każdy aspekt ludzkiego doświadczenia w pojeździe - powiedział dr Rana el Kaliouby, współzałożyciel i dyrektor generalny Affectiva.
Aptiv i Affectiva będą ściśle współpracować nad komercjalizacją zaawansowanych rozwiązań sensorowych dla firm OEM oraz zarządzających flotą pojazdów. Aby dalej wspierać partnerstwo handlowe firm, Aptiv dokonał inwestycji mniejszościowej w Affectiva.