reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Audi Przemysł elektroniczny | 05 grudnia 2018

Audi przyspiesza inwestycje w elektromobilność

Tylko od początku roku 2019 do końca 2023, koncern planuje przeznaczyć około 14 mld EUR na zagadnienia związane z mobilnością elektryczną, digitalizacją i jazdą autonomiczną.
Założenia obejmują inwestycje w aktywa trwałe, a także w badania i rozwój. Łączne, przewidywane wydatki czterech pierścieni zaplanowane na najbliższe pięć lat, to kwota rzędu 40 mld EUR.
- Ten okres planowania finansowego nosi w sobie wyraźny zapis: konsekwentnie zmierzamy w kierunku mobilności elektrycznej i w przyszłości na niej właśnie będziemy się koncentrować. Dokonujemy przesunięcia środków w kierunku bardziej priorytetowym – przyszłościowych produktów i usług, które dla rynku są bardziej atrakcyjne i odpowiadają jego potrzebom – mówi Bram Schot, tymczasowy prezes zarządu AUDI AG. - Dzięki modelom takim jak niedawno zaprezentowane Audi e-tron GT concept, chcemy znów ‘zelektryfikować’ ludzi, a jednocześnie chcemy być firmą sprawną i wydajną.

W najbliższych latach cztery pierścienie zaprezentują szereg nowych modeli elektrycznych, w tym Audi e-tron – pierwszy w pełni elektryczny SUV marki z Ingolstadt. Do roku 2025 Audi oferować będzie około dwudziestu zelektryfikowanych modeli, z których połowa będzie miała napęd wyłącznie elektryczny. Jednocześnie marka przyspieszy z digitalizacją swych pojazdów i fabryk oraz rozszerzy model biznesowy o nowe usługi cyfrowe, takie jak m.in. „funkcje na żądanie”.

W związku z powyższym, udział wydatków na zagadnienia przyszłościowe w puli wydatków całkowitych na przestrzeni całego okresu planowania znacznie wzrośnie. Jak podkreśla firma, zwłaszcza w drugiej połowie założonego horyzontu czasowego, wydatki odzwierciedlać będą dynamiczny rozwój mobilności elektrycznej tworzonej na bazie synergii marek Grupy i wspólnej dla nich architektury. W tym celu Audi już teraz ściśle współpracuje z Porsche, tworząc przeznaczoną dla dużych samochodów „architekturę elektryfikacji premium - Premium-Architektur Elektrifizierung (PPE)”. Jednocześnie wraz z marką Volkswagen realizuje projekt budowy „modularnej platformy dla aut elektrycznych - Modulare E-Antriebs-Baukasten (MEB).”
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
January 17 2019 14:20 V11.11.0-1