reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© TKTelekom Przemys艂 elektroniczny | 05 grudnia 2018

TK Telekom i SIM Factor zbuduj膮 symulator poci膮gu Stadlera

Konsorcjum TK Telekom z Grupy Netia i Sim Factor nawi膮za艂o ramow膮 wsp贸艂prac臋 i podpisa艂o z firm膮 Stadler Polska kontrakt na dostaw臋 symulatora elektrycznego zespo艂u trakcyjnego FLIRT trzeciej generacji dla Kolei Mazowieckich.
Wsp贸艂praca ze Stadlerem mo偶e otworzy膰 nowoczesnemu polskiemu symulatorowi drog臋 na mi臋dzynarodowe rynki kolejowe.
Podpisana 29 listopada br. umowa obejmuje kompleksowe zaprojektowanie, wykonanie i instalacj臋 symulatora poci膮gu FLIRT dla Kolei Mazowieckich. Dzi臋ki tej umowie Koleje Mazowieckie pozyskaj膮 kolejny symulator szkoleniowy dla swoich maszynist贸w. B臋dzie to pierwszy symulator pojazdu Stadler FLIRT w Polsce. Nale偶ycie zrealizowana umowa umo偶liwi zdobycie referencji i oferowanie symulatora innym sp贸艂kom z grupy Stadler 鈥 czytamy w komunikacie.

鈥 Symulatory dla maszynist贸w s膮 niezb臋dnym elementem sta艂ego procesu podnoszenia kwalifikacji zawodowych, a od stycznia 2019 r. wymogiem prawnym uregulowanym rozporz膮dzeniem Ministra Transportu. Nasze symulatory spe艂niaj膮 oczywi艣cie wszelkie przewidziane prawem wymagania dla takich urz膮dze艅, 艂膮cznie z rygorystycznymi przepisami dotycz膮cymi ochrony danych osobowych 鈥 powiedzia艂 Zdzis艂aw Gaca, prezes TK Telekom.

Urz膮dzenie b臋dzie sk艂ada膰 si臋 z immersyjnej (aktywnej) kabiny symulatora, stanowiska instruktorskiego oraz serwer贸w z zainstalowanym oprogramowaniem symulacyjnym. Kabina symulatora b臋dzie wiern膮 kopi膮 kabiny pe艂nowymiarowego pojazdu FLIRT, wraz z kompletnym pulpitem, urz膮dzeniami diagnostycznymi i o艣wietleniem.

Urz膮dzenia montowane w prawdziwym poci膮gu FLIRT b臋d膮 dost臋pne dla maszynist贸w w symulatorze i zostan膮 zintegrowane w pe艂ni z oprogramowaniem symulacyjnym. Sama kabina osadzona b臋dzie na platformie ruchomej o 6 stopniach swobody, dzi臋ki czemu mo偶na b臋dzie odtwarza膰 drgania, przyspieszanie, hamowanie czy nawet wykolejenie. System wy艣wietlania obrazu b臋dzie oparty o wysokowydajne monitory Ultra HD (4K) zamontowane we wn臋kach okiennych kabiny.

Istotnym elementem ca艂o艣ci rozwi膮zania jest oprogramowanie symulacyjne. Wytwarzane jest ono przez producenta we w艂asnym zakresie, co umo偶liwia doskona艂e odwzorowanie polskiej specyfiki tras i infrastruktury kolejowej oraz zapewnia najwy偶szy poziom dostosowania do polskich instrukcji i wymog贸w formalno-prawnych.

Symulator ezt FLIRT wyposa偶ony b臋dzie w oko艂o 360 km mazowieckich tras kolejowych. Zwirtualizowane zostan膮 nie tylko tory, wska藕niki czy semafory, ale te偶 obiekty in偶ynieryjne jak budynki, dworce, perony oraz przejazdy. Szczeg贸lny nacisk po艂o偶ony zosta艂 na istotne dla maszynist贸w odwzorowanie pasa wzd艂u偶 tor贸w, aby mogli odnale藕膰 charakterystyczne dla siebie elementy architektury i krajobrazu wspomagaj膮ce proces pami臋ciowego przyswajania szlaku.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 17 2019 14:20 V11.11.0-1