reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemys艂 elektroniczny | 30 pa藕dziernika 2018

Siemens Mobility testuje autonomiczny ruch w Monachium

Siemens Mobility wsp贸lnie z Instytutem Ochrony 艢rodowiska, Energii i Mobilno艣ci, Politechnik膮 w Monachium oraz firmami niemieckimi IAV, UTB i Emm rozpoczyna testy autonomicznych pojazd贸w w kampusie Siemensa w Monachium-Perlach.
Tor testowy prowadzi przez kampus i pozwala na symulacj臋 ruchu ulicznego w r贸偶nych sytuacjach. W projekcie bior膮 udzia艂 m.in. autonomiczny samoch贸d i autobus.

Partnerzy projektu b臋d膮 pracowa膰 wsp贸lnie nad wsp贸艂zale偶no艣ciami mi臋dzy infrastruktur膮 drogow膮, oprogramowaniem w chmurze i autonomicznymi pojazdami elektrycznymi. Do projektu zostan膮 wykorzystane dwa rodzaje pojazd贸w: wysoce zautomatyzowany samoch贸d jednoosobowy oraz autobus. Dla potrzeb projektu s艂upy ustawione przy trasie b臋d膮 wyposa偶one w skanery laserowe, radary oraz kamery s艂u偶膮ce do monitoringu ca艂ej drogi i precyzyjnego okre艣lania pozycji pojazd贸w.

- Nasz projekt badawczy ma pom贸c w upowszechnieniu autonomicznej jazdy zw艂aszcza na pierwszym i ostatnim odcinku trasy. Nasza infrastruktura jest krytycznie wa偶nym elementem zapewniaj膮cym bezpieczny i wydajny transport na 偶膮danie w 艣rodowisku miejskim i pozamiejskim - powiedzia艂 Michael Peter, szef sp贸艂ki Siemens Mobility.

Partnerzy projektu b臋d膮 demonstrowa膰 sposoby w jaki autonomiczne pojazdy mog膮 wp艂yn膮膰 na bezpiecze艅stwo i przepustowo艣膰 na ulicach podczas pracy na najwy偶szym, pi膮tym, poziomie autonomii, bez 偶adnych interwencji ze strony kierowcy. W tym celu inteligentna infrastruktura Siemens Mobility b臋dzie nieustannie przekazywa膰 informacje pojazdom na temat sytuacji na drodze i innych pojazdach na trasie. To podej艣cie pomaga pojazdom autonomicznym porusza膰 si臋 w skomplikowanych sytuacjach na drodze oraz w miejscach, w kt贸rych trudno monitorowa膰 ruch lub podczas niesprzyjaj膮cych warunk贸w pogodowych. Dzi臋ki wsparciu z zewn膮trz, monitorowany obszar wok贸艂 pojazdu mo偶e by膰 znacznie zwi臋kszony.

Inteligentna infrastruktura pozwala pojazdom na szybsze identyfikowanie potencjalnych zagro偶e艅 i odpowiedni膮 reakcj臋. W rezultacie zintegrowany system pomaga optymalizowa膰 ruch uliczny. Komunikacja na linii pojazd-infrastruktura (V2I) dzia艂a na zasadzie ustandaryzowanego i gruntownie przetestowanego systemu WLANp (ITS-G5). Ca艂y system jest wspierany rozwi膮zaniami programowymi, kt贸re pozwalaj膮 kontrolerowi ruchu w centrali na lepszy monitoring sytuacji drogowych oraz ewentualn膮 interwencj臋. Takie rozwi膮zanie znacznie zwi臋ksza bezpiecze艅stwo i wydajno艣膰 transportu drogowego. Dla wi臋kszej wygody pasa偶erowie mog膮 艣ci膮gn膮膰 plan podr贸偶y pojazdu autonomicznego poprzez specjaln膮 aplikacj臋.

Projekt umo偶liwia 艣ci艣lejsz膮 wsp贸艂prac臋 ekspert贸w z r贸偶nych dziedzin.
  • Instytut Ochrony 艢rodowiska, Energii i Mobilno艣ci (IKEM) zajmuje si臋 kwestiami prawnymi zwi膮zanymi z korzystaniem z pojazd贸w autonomicznych.
  • Politechnika w Monachium stosuje bardzo drobiazgowe symulacje maj膮ce na celu badanie wp艂ywu autonomicznych uczestnik贸w ruchu na komunikacj臋 drogow膮.
  • IAV pracuje nad prototypem wahad艂owego pojazdu autonomicznego.
  • Biuro projektowe UTB z siedzib膮 w Berlinie bada reakcje ludno艣ci na pojazdy autonomiczne i w jaki spos贸b nowe technologie musz膮 by膰 modyfikowane pod tym wzgl臋dem.
  • Emm Solutions GmbH dostarcza wysoce zautomatyzowany pojazd elektryczny ILO1, kt贸ry mo偶e pom贸c w monitoringu, geolokalizacji pojazd贸w oraz w zarz膮dzaniu komunikacj膮 mi臋dzy infrastruktur膮 oraz pojazdami. Zachowania kierowc贸w r贸wnie偶 zostan膮 w艂膮czone do symulacji.
  • Siemens Mobility odpowiada za integracj臋 projektu oraz infrastruktur臋 drogow膮 oraz us艂ugi w chmurze. Sp贸艂ka oceni te偶 r贸偶ne potencjalne modele biznesowe i operacyjne.

漏 Siemens
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
January 17 2019 14:20 V11.11.0-2