reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 30 października 2018

Siemens Mobility testuje autonomiczny ruch w Monachium

Siemens Mobility wspólnie z Instytutem Ochrony Środowiska, Energii i Mobilności, Politechniką w Monachium oraz firmami niemieckimi IAV, UTB i Emm rozpoczyna testy autonomicznych pojazdów w kampusie Siemensa w Monachium-Perlach.
Tor testowy prowadzi przez kampus i pozwala na symulację ruchu ulicznego w różnych sytuacjach. W projekcie biorą udział m.in. autonomiczny samochód i autobus.

Partnerzy projektu będą pracować wspólnie nad współzależnościami między infrastrukturą drogową, oprogramowaniem w chmurze i autonomicznymi pojazdami elektrycznymi. Do projektu zostaną wykorzystane dwa rodzaje pojazdów: wysoce zautomatyzowany samochód jednoosobowy oraz autobus. Dla potrzeb projektu słupy ustawione przy trasie będą wyposażone w skanery laserowe, radary oraz kamery służące do monitoringu całej drogi i precyzyjnego określania pozycji pojazdów.

- Nasz projekt badawczy ma pomóc w upowszechnieniu autonomicznej jazdy zwłaszcza na pierwszym i ostatnim odcinku trasy. Nasza infrastruktura jest krytycznie ważnym elementem zapewniającym bezpieczny i wydajny transport na żądanie w środowisku miejskim i pozamiejskim - powiedział Michael Peter, szef spółki Siemens Mobility.

Partnerzy projektu będą demonstrować sposoby w jaki autonomiczne pojazdy mogą wpłynąć na bezpieczeństwo i przepustowość na ulicach podczas pracy na najwyższym, piątym, poziomie autonomii, bez żadnych interwencji ze strony kierowcy. W tym celu inteligentna infrastruktura Siemens Mobility będzie nieustannie przekazywać informacje pojazdom na temat sytuacji na drodze i innych pojazdach na trasie. To podejście pomaga pojazdom autonomicznym poruszać się w skomplikowanych sytuacjach na drodze oraz w miejscach, w których trudno monitorować ruch lub podczas niesprzyjających warunków pogodowych. Dzięki wsparciu z zewnątrz, monitorowany obszar wokół pojazdu może być znacznie zwiększony.

Inteligentna infrastruktura pozwala pojazdom na szybsze identyfikowanie potencjalnych zagrożeń i odpowiednią reakcję. W rezultacie zintegrowany system pomaga optymalizować ruch uliczny. Komunikacja na linii pojazd-infrastruktura (V2I) działa na zasadzie ustandaryzowanego i gruntownie przetestowanego systemu WLANp (ITS-G5). Cały system jest wspierany rozwiązaniami programowymi, które pozwalają kontrolerowi ruchu w centrali na lepszy monitoring sytuacji drogowych oraz ewentualną interwencję. Takie rozwiązanie znacznie zwiększa bezpieczeństwo i wydajność transportu drogowego. Dla większej wygody pasażerowie mogą ściągnąć plan podróży pojazdu autonomicznego poprzez specjalną aplikację.

Projekt umożliwia ściślejszą współpracę ekspertów z różnych dziedzin.
  • Instytut Ochrony Środowiska, Energii i Mobilności (IKEM) zajmuje się kwestiami prawnymi związanymi z korzystaniem z pojazdów autonomicznych.
  • Politechnika w Monachium stosuje bardzo drobiazgowe symulacje mające na celu badanie wpływu autonomicznych uczestników ruchu na komunikację drogową.
  • IAV pracuje nad prototypem wahadłowego pojazdu autonomicznego.
  • Biuro projektowe UTB z siedzibą w Berlinie bada reakcje ludności na pojazdy autonomiczne i w jaki sposób nowe technologie muszą być modyfikowane pod tym względem.
  • Emm Solutions GmbH dostarcza wysoce zautomatyzowany pojazd elektryczny ILO1, który może pomóc w monitoringu, geolokalizacji pojazdów oraz w zarządzaniu komunikacją między infrastrukturą oraz pojazdami. Zachowania kierowców również zostaną włączone do symulacji.
  • Siemens Mobility odpowiada za integrację projektu oraz infrastrukturę drogową oraz usługi w chmurze. Spółka oceni też różne potencjalne modele biznesowe i operacyjne.

© Siemens
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 11 2018 12:47 V11.8.0-1