© Pixabay
Przemysł elektroniczny |
Electrify America wybrała ABB jako dostawcę szybkich ładowarek
Firma ABB została wybrana jako dostawca stacji ładowania Terra HP w ramach dotychczas największego projektu budowy infrastruktury dla pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych.
Ładowarki umożliwiające doładowanie nawet największego akumulatora pojazdu elektrycznego w mniej niż 15 minut zostaną rozmieszczone przez firmę Electrify America, która zamierza zainstalować setki stacji ładowania w 17 obszarach metropolitalnych oraz przy wielu ogólnokrajowych autostradach – poinformowało ABB w komunikacie.
Uważa się, że stworzenie krajowej sieci szybkich stacji ładowania – swego rodzaju „stacji paliw” dla pojazdów elektrycznych – jest kluczowe dla rozpowszechnienia samochodów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych.
- Electrify America poszukiwała doświadczonych partnerów, którzy wdrożą technologie szybkiego ładowania, będące w stanie obsłużyć akumulatory wszystkich dostępnych obecnie na rynku pojazdów elektrycznych oraz duże akumulatory nowej generacji. Cieszymy się, że firma ABB została jednym z naszych głównych dostawców – powiedział Seth Cutler, główny inżynier w Electrify America.
W 2017 roku w Stanach Zjednoczonych sprzedano prawie 200 000 pojazdów elektrycznych. Jednak rozwój krajowej infrastruktury ładowania nie następował w tempie umożliwiającym wdrażanie elektrotransportu na szeroką skalę. Czynnikiem powstrzymującym potencjalnych nabywców przed wyborem pojazdu elektrycznego nadal pozostaje kwestia zasięgu – brak pewności odnośnie tego, czy w trakcie podróży znajdą miejsce, w którym będą mogli naładować akumulatory.
Ładowarki ABB Terra HP o mocy do 350 kW umożliwiają naładowanie pojazdu elektrycznego w czasie niewiele dłuższym niż ten potrzebny na zatankowanie pojazdu spalinowego i pozwalające na pokonanie prawie 200 mil (320 kilometrów) – informuje ABB. Ładowarki ABB Terra HP są kompatybilne ze standardami szybkiego ładowania prądem stałym CCS i CHAdeMO, dzięki czemu kierowcy mogą wybrać dowolny pojazd elektryczny.
Electrify America planuje rozmieszczenie ładowarek wzdłuż autostrad w odległości nie większej niż 120 mil (195 kilometrów) od siebie.