reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch Przemysł elektroniczny | 26 lutego 2018

Bosch tworzy dział usług w obszarze mobilności

Bosch kontynuuje proces transformacji i w nowym dziale branżowym koncernu, Connected Mobility Solutions, ponad 600 pracowników będzie w przyszłości rozwijać i oferować usługi cyfrowe w obszarze mobilności.
Należą do nich systemy sharingu, czyli współużytkowania pojazdów, usługa wspólnych przejazdów oraz bazujące na integracji usługi dla kierowców.

– Integracja z internetem zasadniczo zmienia zwyczaje związane z mobilnością, a w przyszłości pomoże rozwiązać problemy transportowe, z którymi mamy dziś do czynienia. Dzięki temu nasza wizja bezwypadkowej, bezemisyjnej i bezstresowej jazdy stanie się rzeczywistością – powiedział dr Volkmar Denner, prezes zarządu spółki Robert Bosch, podczas otwarcia konferencji IoT Bosch ConnectedWorld 2018 odbywającej się w Berlinie.



Segment ten ma ogromny potencjał biznesowy. Do roku 2025 roku na całym świecie będzie ponad 470 milionów samochodów podłączonych do internetu (źródło: PwC). Już za cztery lata wartość rynku usług w obszarze mobilności i usług cyfrowych ma wynieść 140 mld EUR (źródło: PwC). – Samochody zintegrowane z internetem to dla koncernu Bosch jeden z perspektywicznych obszarów rozwoju, który powinien wykazywać dwucyfrowy wzrost – powiedział dr Volkmar Denner.

Nowy dział branżowy Connected Mobility Solutions ma także rozbudować istniejące portfolio usług. Usługi w obszarze mobilności, opracowane przez Bosch, m.in. ostrzegają kierowców o samochodach jadących pod prąd lub zmieniają smartfon w kluczyki do samochodu. Zintegrowane usługi dla elektromobilności mają za zadanie zwiększyć użyteczność samochodów elektrycznych w codziennym życiu i przygotować je do masowej ekspansji.

Bosch wchodzi na rynek wspólnych przejazdów

Ride sharing jest jednym z rozwojowych rynków w obszarze zintegrowanej mobilności, obejmującym usługi on-line i aplikacje dla wspólnot użytkowników oraz pośrednictwo w usługach transportowych i przewozów osobowych (taksówki). Do roku 2022 liczba użytkowników rynku ride sharing ma wzrosnąć na całym świecie o 60%, do 685 mln osób (źródło: Statista). Dotychczas oferty tego rodzaju kierowane były najczęściej do osób, które przypadkowo jadą w tym samym kierunku lub rezerwują przejazdy raczej spontanicznie; firmy czy osoby regularnie dojeżdżające do pracy znajdowały się poza głównym obszarem zainteresowania. Lukę tę wykorzystuje firma Splitting Fares Inc. (SPLT) – przejęty przez koncern Bosch amerykański start-up stworzył platformę, przy pomocy której firmy, uniwersytety i podmioty administracji mogą organizować wspólne przejazdy dla swoich pracowników. SPLT za pomocą aplikacji kojarzy osoby, które chciałyby dojeżdżać razem w to samo miejsce, np. do pracy lub na uniwersytet. – Integracja z internetem pozwala nie tylko zmienić podejście do samochodów, ale i do sposobu wykorzystania środków transportu – powiedział dr Volkmar Denner.

Usługi cyfrowe dla samochodów elektrycznych

Już od roku 2016 działa w Berlinie spółka zależna Bosch COUP, udostępniająca skutery elektryczne w usłudze sharingu. W zeszłym roku do miast oferujących tę usługę dołączył Paryż, a w tym roku będzie ona dostępna także w Madrycie. W sumie na drogach tych miast znajdzie się 3 500 skuterów elektrycznych. – Usługi cyfrowe przyczynią się do przyspieszenia rozwoju koncepcji jazdy samochodami elektrycznymi – powiedział dr Volkmar Denner. Prezes Bosch zaprezentował podczas konferencji IoT „system!e”: kompleksowy system złożony ze zintegrowanych z internetem, zelektryfikowanych komponentów napędowych oraz nowych usług dla samochodów elektrycznych. W tym celu Bosch zintegrował napęd elektryczny z platformą w chmurze Bosch Automotive Cloud Suite i opracowuje na tej podstawie rozwija usługi wykorzystujące połączenie z internetem. Inteligentny samochód elektryczny przyszłości nie tylko będzie wiedział, kiedy skończy się mu rezerwa energii elektrycznej, ale także gdzie doładować akumulator.

„System!e” ma też być rozwiązaniem problemu, jakim jest ryzyko wyładowania akumulatora w trasie, dzięki temu, że wykorzystuje komunikację napędu elektrycznego z chmurą obliczeniową, umożliwiając stworzenie „rozszerzonej prognozy zasięgu. Algorytm uwzględnia dane pojazdu, takie jak aktualny stan naładowania akumulatora, zużycie energii na działanie ogrzewania lub klimatyzacji oraz styl jazdy kierowcy, a także informacje z otoczenia. Należą do nich dane topograficzne trasy oraz aktualna sytuacja na drogach. Na podstawie tych informacji usługa oblicza dokładny zasięg. W przypadku dalekich podróży rozszerzona prognoza zasięgu jest uzupełniana o „asystenta ładowania”. Usługa ta dysponuje danymi o wszystkich ładowarkach na trasie planowanej trasie, planuje przerwy w celu naładowania akumulatora i obsługuje płatności z tym związane.



© Bosch

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 15 2018 00:12 V9.6.1-2