reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemys┼é elektroniczny | 03 listopada 2017

Bran┼╝a transportowa inwestuje w nowoczesne systemy

Dzi─Öki czujnikom i analizie danych system mo┼╝e przewidzie─ç awari─Ö i ostrzec przed ni─ů zarz─ůdc─Ö floty jeszcze zanim do niej dojdzie.
ÔÇô Jeste┼Ťmy najwi─Öksz─ů flot─ů w Europie, ale te┼╝ coraz bardziej profesjonaln─ů. Polscy spedytorzy dostaj─ů zlecenia nie tylko ze wzgl─Ödu na konkurencyjne koszty, ale coraz cz─Ö┼Ťciej ze wzgl─Ödu na jako┼Ť─ç us┼éug i niezawodno┼Ť─ç. S─ů po prostu cenieni. Polskie firmy spedytorskie s─ů coraz wi─Öksze, a floty coraz nowocze┼Ťniejsze. Park samochodowy jest w tej chwili jednym z najlepszych w Europie. To s─ů nowe ci─ůgniki, naczepy. Mamy tak┼╝e polskie firmy, kt├│re buduj─ů naczepy i specjalne zabudowy. Naprawd─Ö nie mamy si─Ö czego powstydzi─ç, jeste┼Ťmy ┼Ťwiatow─ů czo┼é├│wk─ů ÔÇô m├│wi agencji informacyjnej Newseria Biznes Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Zwi─ůzku Przemys┼éu Oponiarskiego.

Operatorzy flot coraz cz─Ö┼Ťciej inwestuj─ů w nowe rozwi─ůzania i systemy telematyczne, kt├│re pozwalaj─ů im na bie┼╝─ůco monitorowa─ç i zarz─ůdza─ç pojazdami. Przynosi im to konkretne oszcz─Ödno┼Ťci w postaci mniejszego zu┼╝ycia paliwa czy ogumienia, ni┼╝szej awaryjno┼Ťci i oszcz─Ödno┼Ťci czasu.
Polska jest jednym z lider├│w europejskiego rynku transportowego. Rodzime firmy maj─ů w nim oko┼éo 25-proc. udzia┼é. Bran┼╝a transportowa ma te┼╝ przed sob─ů dobre perspektywy: wed┼éug prognoz firmy doradczej PwC do 2025 roku przewozy mi─Ödzynarodowe b─Öd─ů rosn─ů─ç w tempie 1,8ÔÇô2,2 proc. rocznie.

Firmy transportowe musz─ů stale inwestowa─ç w now─ů flot─Ö i technologie, aby utrzyma─ç konkurencyjno┼Ť─ç. Coraz powszechniejsze s─ů systemy telematyczne, kt├│re nie tylko ┼Ťledz─ů w czasie rzeczywistym tras─Ö czy sytuacj─Ö na drodze, ale te┼╝ informuj─ů kierowc─Ö m.in. o przekroczeniu pr─Ödko┼Ťci, zbyt ma┼éej ilo┼Ťci paliwa i najbli┼╝szej stacji benzynowej czy stopniu zu┼╝ycia opon.

ÔÇô We flocie transportowej koszt opon to mi─Ödzy 2 a 5 proc., ale wp┼éywa on na 40 proc. wszystkich koszt├│w operacyjnych ÔÇô w tym paliwa czy kar umownych ze wzgl─Ödu na op├│┼║nienia i awarie zaistnia┼ée na drodze. Je┼Ťli firma zdecyduje si─Ö zainwestowa─ç w dobre opony i dodatkowe systemy telematyczne, zyskuje olbrzymi─ů przewag─Ö konkurencyjn─ů. Dobre opony, czyli takie, kt├│re maj─ů przed sob─ů 4 ┼╝ycia, mo┼╝na je pog┼é─Öbia─ç i bie┼╝nikowa─ç. Wtedy jest to rzeczywista inwestycja, kt├│ra przynosi konkretne korzy┼Ťci w ca┼éym okresie eksploatacji ÔÇô m├│wi Piotr Sarnecki.

Telematyka, systemy czujnik├│w, technologie czy rozwi─ůzania oferowane przez firmy oponiarskie pozwalaj─ů polskim firmom transportowym nie tylko zwi─Öksza─ç przewag─Ö nad konkurencj─ů, ale te┼╝ przynosz─ů konkretne oszcz─Ödno┼Ťci w postaci mniejszego zu┼╝ycia paliwa czy ogumienia, ni┼╝szej awaryjno┼Ťci albo oszcz─Ödno┼Ťci czasu, co z kolei przek┼éada si─Ö na szybsz─ů realizacj─Ö dostaw. Dlatego inwestycje w nowe technologie w bran┼╝y transportowej to trend nie tylko europejski, ale og├│lno┼Ťwiatowy, i dotyczy coraz mniejszych firm.

ÔÇô Na takie inwestycje pozwalaj─ů sobie floty i spedytorzy wyspecjalizowani w przewozach mi─Ödzynarodowych, gdzie te kontrakty s─ů najwy┼╝sze. Jednak widzimy, ┼╝e tak┼╝e przewo┼║nicy skupieni na us┼éugach krajowych inwestuj─ů w nowoczesne opony i ca┼ée oprzyrz─ůdowanie, ┼╝eby by─ç jeszcze lepszymi pod wzgl─Ödem kosztowym ÔÇô m├│wi Piotr Sarnecki.
ÔÇô Widzimy, ┼╝e rynek i oczekiwania klient├│w si─Ö zmieniaj─ů. Jednocze┼Ťnie pojawiaj─ů si─Ö nowe technologie, kt├│re pomagaj─ů optymalizowa─ç codzienny biznes firm transportowych. My pomagamy im przede wszystkim obni┼╝a─ç koszty operacyjne ÔÇô robimy to, analizuj─ůc opony, zachowania kierowc├│w, stan pojazd├│w. Wspieramy kierowc├│w, rozwi─ůzuj─ůc problemy zanim jeszcze one si─Ö pojawi─ů, dzi─Öki temu ┼╝e mamy algorytmy prognozuj─ůce. Inna kwestia to bezpiecze┼ästwo. Je┼╝eli ograniczymy liczb─Ö awarii i ryzyko problem├│w podczas jazdy, podniesiemy poziom bezpiecze┼ästwa, przy jednoczesnej obni┼╝ce koszt├│w ÔÇô m├│wi Andr├ę Weisz, Managing Director Proactive Solutions EMEA, Goodyear

W po┼éowie pa┼║dziernika producent opon wprowadzi┼é na polski rynek rozwi─ůzanie, kt├│re funkcjonuje ju┼╝ mi─Ödzy innymi w Austrii, Francji, Niemczech, W┼éoszech, Luksemburgu, Holandii, Hiszpanii, Szwajcarii oraz w Wielkiej Brytanii. Goodyear Proactive Solutions umo┼╝liwia operatorom flot monitorowanie w czasie rzeczywistym pojazd├│w i zamontowanych w nich opon. Dzi─Öki zaawansowanym algorytmom komputerowym i analityce danych, mog─ů oni np. zarz─ůdza─ç zu┼╝yciem paliwa czy zaplanowa─ç z wyprzedzeniem prace naprawcze i konserwacyjne.

ÔÇô U┼╝ytkownicy flot do korzy┼Ťci z wykorzystania systemu Proactive Solutions zaliczaj─ů g┼é├│wnie mniejsz─ů o oko┼éo 50 proc. liczb─Ö awarii, wyd┼éu┼╝enie ┼╝ywotno┼Ťci opon, optymalizacj─Ö zarz─ůdzania flot─ů i podniesienie poziomu bezpiecze┼ästwa. To rozwi─ůzanie daje im spok├│j ducha i mo┼╝liwo┼Ť─ç zaj─Öcia si─Ö dzia┼éaniami operacyjnymi, a nie dbaniem o ogumienie we flocie. W tej chwili to rozwi─ůzanie u┼╝ytkuj─ů przede wszystkim floty, kt├│re przewo┼╝─ů materia┼éy niebezpieczne i floty z transportu dalekobie┼╝nego. W zale┼╝no┼Ťci od dzia┼éa┼ä operacyjnych, wielko┼Ťci taboru i rodzaju ┼éadunk├│w, zwrot z takiej inwestycji nast─Öpuje w okresie od 3 do 5 lat ÔÇô wyja┼Ťnia Krzysztof Kozerski, Sales Leader Proactive Solutions w Goodyear.

System bazuj─ůcy na TPMS monitoruje ci┼Ťnienie opon, temperatur─Ö oraz g┼é─Öboko┼Ťci bie┼╝nika i przesy┼éa zebrane dane do specjalnego, opatentowanego algorytmu predykcyjnego. Je┼╝eli wykryje nieprawid┼éowo┼Ť─ç, od razu wysy┼éa ostrze┼╝enie do operatora floty, kt├│ry jest w stanie zareagowa─ç z wyprzedzeniem i zapobiec awarii.

ÔÇô Wykorzystujemy dane do przewidywania. Chcemy wiedzie─ç o problemie, zanim on si─Ö pojawi. P├│┼║niej nie tylko m├│wimy klientowi, ┼╝e za kilka dni pojawi si─Ö problem, ale wykorzystujemy nasz─ů sie─ç i nasze produkty, ┼╝eby ten problem rozwi─ůza─ç. Nie przedstawiamy klientowi samego raportu na temat problemu, ale rozwi─ůzujemy go zanim jeszcze si─Ö pojawi ÔÇô m├│wi Andr├ę Weisz Managing Director Proactive Solutions EMEA, Goodyear

ÔÇô Systemy telematyczne i opony, kt├│re maj─ů wbudowane czujniki, pozwalaj─ů flotom przede wszystkim na technologiczn─ů konkurencyjno┼Ť─ç, na ograniczenie awarii i zwi─ůzanych z nimi dodatkowych koszt├│w, a tak┼╝e kar umownych ÔÇô dodaje dyrektor generalny Polskiego Zwi─ůzku Przemys┼éu Oponiarskiego Piotr Sarnecki.

Źródło: Newseria Biznes
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
January 11 2019 20:28 V11.10.27-1